Märkeskläder och offentliga toaletter

Idag har jag jobbat igen, efter två dagar hemma. När jag ringde och friskanmälde mig igår så blev de "överlyckliga", det hade tydligen varit kaos på tisdagen och onsdagen, då det var många som varit sjuka. Hehe, alla är bort samtidigt.
Dagen gick också förvånansvärt snabbt, fast jag var trött som en... ja, väldigt trött. Det skönaste var när jag plötsligt kom på, "Men, det är ju fredag idag!". Det har verkligen inte kännts som fredag, snarare som måndag, bara för att jag var hemma två dagar. Men nu är det helg och jag är ledig. Härligt.

Idag fick man lön också. Det är alltid trevligt. Fick värsta köpsuget också, bara åka in till city och köpa nåt i varje affär man går in i. Hehe. Det är farligt...

Mamma bad mig att laga mat idag. Jag skulle göra klyftpotatis och såna där Felix (eller Findus?) tacobiffar, som för övrigt inte smakar ett dugg taco. Tog två påsar (en innehåller 7-9 stycken) och tänkte, "De går säkert åt"... eller inte. Min ena bror och min styvpappa åt en var. En! "De är så äckliga... smakar som vanliga köttfärsbiffar", sa min bror. Det sista håller jag med om, men jisses, så kräsen får man inte vara. Kändes lagom nödvändigt att ta två påsar.

◊◊◊

Jag blir lite fundersam när jag ser alla fjortisar med sina märkeskläder, man kan ju inte gå 100 meter i stan utan att man ser sju stycken Canada Goose-logotyper. Hur har de råd? Jag vägrar tro på att det alltid är föräldrarna som köper sånt åt sina barn. Om jag till exempel hade frågat mina föräldrar om jag kunde få en jacka som kostar 5000 (eller mer) hade de bara skrattat åt mig. Köper de "billigt" av nån? Jag förstår inte. Och det är ju bara för att kläderna är så dyra och för att alla har dem, som de vill ha såna. Fatta vilken status man har med de rätta kläderna. Haha... jag skrattar bara åt dem, man kan lägga sina pengar på bättre saker.

Jag har i och för sig en dunjacka av ett dyrt märke, men den hade jag aldrig köpt om det inte hade varit halva priset.

◊◊◊

Jag har fått världens paranoia för att gå på offentliga toaletter. När jag går in kollar jag säkert tre gånger att dörren verkligen är låst, och ändå är jag nervös för att nån ska komma in. Till exempel häromdagen höll jag på att skita på mig (på en toalett, haha!) när jag gick på toaletten på jobbet. Det var nån som öppnade en dörr precis bredvid toalettdörren... shit, jag fick nästan en hjärtattack.
Nån annan som har samma problem?


Postat av: Allie

Jag fråga min mamma om jag kunde få ett par giorgio armani solglasögon i födelsedagspresent, hon svara då; Ja säkert! =P Vilket jag visste innan o fråga mest för jag visste svaret. Men visst kan det va kul o ha en sak som är lite dyrare och finare men inte för att ALLA andra har det.

Förstår din "toa ångest" =P Förr var jag livrädd att dörren skulle gå ibaklås så därför så fick nån alltid gå med o stå emot dörren så jag inte behövde låsa. Men nu är det samma som med dig, kolla hundra gånger att dörren ÄR låst, men fasiken vad man skyndar sig. =P


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-01-26 - 10:28:54 |

Postat av: daniel

Jag är samma vad gäller toanojan. Men det värsta är nog då blir omvänt, speciellt på jobbet. Man öppnar toadörren och tänker "fan vad skönt det ska bli att pissa!" så sitter det en gubbe och bajsar som tittar på en som om man var dum i huvudet. Jag menar, vafan!


| http://itsagirl.blogg.se |
| 2008-01-26 - 13:37:15 |

Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Samma här, herregud... Jag skulle aldrig ens tänkt tanken att be modren att köpa nåt så dyrt till mig när man blev *försedd* med dyrare kläder. Iallafall inte så mycket på ett plagg. En sak om man knallar runt i fjäll eller såt men annars... Nää... :D

Jag besöker ALDRIG offentliga toilets. :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-01-27 - 19:23:34 |

Postat av: Tirren

Haha, samma här, jag måste till och med kolla om toadörren är låst här hemma ett flertal gånger. :D


| http://www.tirren.se |
| 2008-01-28 - 09:57:37 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -