Nytt år

2008Eld

Då är jul och nyår över för den här gången.

Hela julhelgen tillbringade jag och min ena bror hos vår pappa som bor i Finland. Det var rätt länge sen vi var hos honom på julen, kommer faktiskt inte ihåg när det var sist. Helt okej jul var det. Lugn och skön... och en massa trevliga julklappar. Orkar inte (läs: kommer inte ihåg allt nu) skriva allt som jag fick, men jag fick bland annat:

En espressomaskin (Yey, nu kan jag göra egen latte!)
En Wassermaxx (Yey, nu kan jag göra mitt egna kolsyrade vatten!)
Simpsons säsong 7
50 euro (Vart tog de vägen?)
En pastakokbok
En ny rakapparat (Det var bra. Min gamla sjöng på sista versen, tror jag)

Jag är mycket nöjd, som vanligt kan jag väl tillägga. Känns nästan som att det var lite för mycket... men, jag ska inte klaga!

◊◊◊

Den 29:e december åkte jag hem igen. Anledningen till att jag inte stannade i Finland över nyårshelgen var att jag skulle jobba på nyårsafton (14-21.30). Och det här med nyårsafton... herregud, jag har tröttnat på den här nyårshysterin nu. Vad är grejen egentligen? Finns väl ändå större saker man kan fira. Och hur kul är det att inleda det nya året med att vara bakfull, som väldigt många gör? Nej, en lugn och skön hemmakväll tycker jag man ska ha. Sen vid tolvslaget kan man gå ut och titta på alla raketer. Faktiskt lite kul att se hur folk skjuter upp miljoner kronor upp i luften. Haha.

Men god fortsättning på er, era j..vlar! ;)

◊◊◊

Mitt vikariat gick ut den 20:e december. Idag fick jag veta att jag kanske får ett nytt, från nästa vecka till och med. Det är ju bra, då har man att göra i alla fall...

◊◊◊

Det brinnande 2008 längst upp i det här inlägget gjorde jag själv. Jag är så bra! Att jag hade en guide till hjälp behöver ni inte veta...


Postat av: Punkie

Håller fullständigt med om nyårs, det blir så jäkla mycket liksom :D Jag snålfirade och filmade andras fyrverkerier *moahaha* Fasen vad gött med espressomaskin, jag skulle bli sjuk all latte jag skulle dricka :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-01-02 - 20:59:22 |

Postat av: Allie

En espressomaskin skulle inte sitta fel. =)


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-01-06 - 10:38:55 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -