Danmark

Jag var ju i Danmark med familjen från fredag till söndag. Kom hem sent i söndags kväll. Det var skönt att komma iväg lite, och så hade vi ganska bra tur med vädret. Vi kom till Köpenhamn på fredagmorgon, vi gick lite i stan och tittade först och sen senare på dagen så gick vi till Tivoli. Jag och brorsorna åkte en del grejer, bland annat en slags fritt fall (inte lika hög som den på Gröna Lund), och j..vlar, det var det värsta jag varit med om på länge. Jag gjorde misstaget att titta ner när vi var på toppen, det kändes verkligen som att "nu är det kört". Det var rätt hemskt att åka ner sen också, men ändå roligt på nåt sätt. Jag måste testa Gröna Lunds nån gång, den lär ju vara ännu värre.

Sen på lördagen åkte vi till Bakken, som finns en liten bit utanför Köpenhamn. Världens äldsta nöjespark, har jag för mig att jag läste nånstans. Det var inte jättestort, kändes nästan mindre än Gröna Lund, men det var roligt ändå. Vi körde bland annat radiobilarna tio gånger.

På vägen hem på söndagen stannade vi på Smultronstället i Söderköping och åt glass. Man kan verkligen inte gnälla på utbudet där, det var rätt svårt att välja vad man skulle ta. Tog till slut en Fenix, med daim- och pecannötsglass, grädde och kolasås (tror jag fick med allt nu). Jag var ganska mätt innan så jag orkade inte ens äta upp hela glassen.

Det var en trevlig resa. Länge sen vi åkte iväg hela familjen. Lägger kanske upp lite bilder senare, orkar inte nu.

◊◊◊

Imorse när jag åkte hem från jobbet var jag fruktansvärt trött. Hade stora problem med att hålla mig vaken på tunnelbanan och bussen. Vet inte riktigt varför jag var så trött. Kanske för att man hade hade hållt en "normal" dygnsrytm de senaste dagarna och sen plötsligt var uppe hela natten. Det blir säkert lättare efter nästa nattpass.
Natten mellan onsdag-torsdag har jag tagit ledigt. Iron Maiden spelar ju på Stadion på onsdag och jag ska dit. Sen jobbar jag natten mellan torsdag-fredag och så är jag ledig fem nätter igen.

◊◊◊

Har funderat på en sak med alla väderprognoser som sänds på kvällarna på TV. Varför visar de alltid vad det har varit för väder den aktuella dagen? Är det verkligen så intressant? Man tittar väl på väderprognoser för att man vill veta vad det ska bli för väder, inte för att se vad det har varit för väder? Eller?







Postat av: Allie

Åh den där glassen lät inte o leka med. =0)



Det med vädret har slagit mig också, jag antar att det kanske är om man vill veta vad andra städer haft för väder under dagen. Men vem bryr sig om det egentligen, man vill ju vet hur vädret ska bli och inte hur det har varit. =P


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-07-16 - 10:41:56 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -