En j..vla röra

Idag träffade jag J. för första gången på väldigt länge. Det var kul att träffa henne igen, fast det blev väldigt kort. Vi möttes i stan runt halv fem och sen skulle hon på teater med sin klass klockan sex. Vi borde ses oftare än en gång om året...

Innan handlade jag lite. Hittade en svart skjorta på Jack & Jones som jag tyckte om. Har letat efter en svart skjorta nu ett tag, men de som jag hittat tidigare har antingen haft bröstfickor eller nåt annat tjafs, eller så har priset varit för högt. Men den här var bara... enkel. Perfekt. När jag ska använda den är dock en annan femma. Haha.
Jag utökade också min DVD-samling med två filmer (199 kronor totalt). En film som jag har sett, Maffiabröder, och en film som jag inte har sett, Farväl Bafana.

◊◊◊

Slutspelet för Djurgården har börjat på sämsta tänkbara sätt. Två matcher, två förluster. Den första förlusten var (0-1) riktigt irriterande. Pricka ribban när man får öppet mål får man inte göra, speciellt inte i ett slutspel.
Den andra förlusten (igår) spelades i Linköping och jag åkte dit för att se matchen på plats. Jag hoppades att Djurgår'n skulle ta ännu en seger i Cloetta Center, men istället såg jag ett lag som vek ner sig totalt. De gjorde inte många rätt i matchen, Linköping vann enkelt med 4-1. Imorgon spelas den tredje matchen på Hovet (här i Stockholm), om det inte blir vinst så är det kört. DIF kommer aldrig att klara av att vinna fyra matcher i rad.

◊◊◊

Jag måste verkligen städa mitt rum. Det är som ett bombnedslag. Röran som jag skrev om här i somras är ingenting jämfört med röran nu. Kläder och massa annat skit överallt. Väskan som jag hade med till fjällen har jag inte ens packat upp ännu. Vi kom hem därifrån för två veckor sen. Men jag har helt enkelt inte hunnit eller orkat med att städa. Nästa gång jag är ledig är på tisdag, då kanske jag orkar?

◊◊◊

Jag jobbar den här helgen. Jag tycker inte om att jobba helg. Jag får alltid värsta ångesten på fredagkvällen och tänker, "Jag vill inte. Jag vill inte. Jag vill inte!". Men, det är bara att bita ihop. Det är bara två dagar. Suck.


Postat av: allie

Det är skittråkigt att städa men bara man börjar så brukar det flyta på sen är man så nöjder när man är klar. =)


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-03-17 - 09:50:40 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -