Förbannade skottår!

Imorse när jag skulle åka till jobbet tänkte jag:

Just det, har mitt SL-kort gått ut nu?
Näe, det gäller väl till den 3:e mars, som det är idag...


Sen när jag sitter och väntar på bussen så kollar jag på min klocka att det säkert är den 3:e:

Va? Det står ju 4/3, då har ju kortet gått ut. Skit också.
Ajaa, jag försöker komma på bussen ändå, så köper jag nytt kort vid tunnelbanan.


För nån timme sen tog jag en City och kollade datumet på den:

3:e mars? Har de ingen dagens här? Men vänta nu, det var söndag igår. City kommer bara ut på vardagar. Och det är den 4:e idag? Va? Det går ju inte ihop...

Några sekunder senare:

Åh! Det är ju skottår i år! Och då blir det ju fel på datumet i klockan...
Nu har jag köpt nytt kort för tidigt, och förlorar en dag bara för det!

En dag är ju inte hela världen, men ändå, det är väldigt irriterande!

Apropå SL-korten. Nu har de höjt priset på 30-dagarskorten ännu mer, så de kostar 690 kronor. Sexhundranittio! Det är ju helt sinnessjukt! Tror de att det är fler som väljer kommunaltrafiken när de höjer priserna jämt och ständigt? Knappast, det är nog väldigt många som väljer bilen istället, för det måste ju bli billigare för många. Trots trängselskatten.


Postat av: Wivvi

Haha, det e inte lätt att hålla koll på dagar o månader, skott år o såvidare.
Ha en bra kväll!
Kram W


| http://wivecasblogg.blogg.se |
| 2008-03-03 - 17:49:39 |

Postat av: ExtremePunkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Shit, det är så pass dyrt... Tycker med det låter puckat att man först ska åka mindre med bil men gör det dyrare att åka kommunalt...


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-03-03 - 22:57:13 |

Postat av: Samira - Tråkbloggen

Sinnessjukt pris ju! Men vad tjänar samhället mest på? Om fler köper bilar, betalar service för bilar, bensin och trängselskatt eller om folk åker kollektivt? Hrrm.


| http://samira.nu |
| 2008-03-04 - 09:00:10 |

Postat av: TaZty

690?!! Psykpris


| http://tazty.webblogg.se/ |
| 2008-03-04 - 10:04:35 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -