Helt galen

TheFrontLine The Front Line

Filminfo: Joe, en flykting från Kongo kommer till Dublin och börjar jobba på en bank, en dag vänder allt och hemligheter kommer fram då Joe blir tvingad av brottslingar att vara deras väg in i banken.

Kommentar: Den här kändes som en typisk TV-film. Men en del såna kan ju vara riktigt bra... den här var inte en av dem, men den var bra. Hyfsade skådespelarprestationer. Jag är inte besviken i alla fall.


3Pusselbitar








TheLastKingOfScotlandThe Last King Of Scotland

Filminfo: Den unge läkaren Nicholas Garrigan kommer till Uganda på 70-talet och får tjänsten som personlig läkare till general Idi Amin. Till en början sveps Nicholas med av Amins starka personlighet och charm, men liksom resten av världen börjar han sakta förstå att Amin inte är den räddare han påstår sig vara. Bakom fasaden döljer sig en hänsynslös diktator och Nicholas inser att hans eget liv hänger på en skör, skör tråd.

Kommentar: Mycket bra film. Väldigt... brutal också. Jag förstår varför Forest Whitaker fick en Oscar för sin prestation, han är grymt bra!


4Pusselbitar








Postat av: Zarb

Man tackar för tipsen :)


| http://zarb.webblgg.se |
| 2008-03-25 - 11:01:44 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -