Hundratusentals ton mat slängs

MatSlängs

Jag läste i en artikel i Metro imorse att under 2007 slängdes det hundratusentals ton mat... i Stockholm.
100 000 TON! Bara i Stockholm!
Handlar det om miljoner ton om man räknar i hela Sverige då eller? Tänk alla människor som lever i extrem fattigdom och är nöjda om de får äta lite ris, en gång om dagen... medan vi i västvärlden går och lider av fetma och diverse andra sjukdomar som orsakas av för mycket och för fet mat. Sen har vi dessutom mage att slänga mat när det inte duger längre. Det är ju så att man skäms. Det är nåt seriöst fel på den här j..vla världen...

Observera att jag inte påstår att jag är oskyldig, för det är jag knappast. Vi uppskattar våra levnadsförhållanden på tok för lite.

Om du vill läsa hela artikeln, klickar du här.


Postat av: Anonym

Grattis i efterskott, Kimmie! :)


| 2008-03-25 - 22:01:54 |

Postat av: Allie

Herregud, det går verkligen utför för denna världen. =/


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-03-26 - 09:17:08 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -