Veckans album vecka 13

Cavalera Conspiracy - Inflikted

Första albumet från bröderna Cavaleras (Sepultura, Soulfly) nya projekt. Även fast jag knappt lyssnat på varken Sepultura eller Soulfly så blev jag förväntansfull när jag började läsa om det här projektet i diverse medier. I princip alla har ju varit så lyriska över brödernas återförening.
Idag lyssnade jag på albumet... och ja... vad ska jag säga? Räcker väl med, HELT SJUKT! Första låten körde över mig totalt. Så bra var den. Det var väl inte riktigt samma höga nivå på albumet igenom, men det var allt annat än dåligt.

Cavalera Conspiracy är för övrigt klara för Metaltown i Göteborg i sommar. Ni kan ju tänka er hur mycket mitt redan stora sug över att åka dit ökade efter genomlyssningen av Inflikted...


CCInfliktedLåtlista:

01 - Inflikted
02 - Sanctuary
03 - Terrorize
04 - Black ark
05 - Ultra-violent
06 - Hex
07 - The doom of all fires
08 - Bloodbrawl
09 - Nevertrust
10 - Hearts of darkness
11 - Must kill








Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -