De finns i Sverige också...

SvenskMaffia Svensk Maffia

Bokinfo: Maffian är inte längre en avlägsen företeelse som bara gör sig påmind på film. I början av 1990-talet kom mc-gäng, fängelseorganisationer och andra kriminella grupperingar till Sveriges storstadsområden. Nu har de även kopplat grepp om orter på landsbygden.

Kommentar: Riktigt intressant och i vissa stunder skrämmande läsning. Intressant grej som hände under tiden jag läste boken: En dag på jobbet när jag körde en patient såg jag att han hade en tatuering med namnet på en av organisationerna som jag visste att man kan läsa om i boken. Sen ett par veckor senare läser jag om just den organisationen kommer jag till ett namn som låter väldigt bekant. Till slut inser jag att det var ju honom jag körde då! Undrar vad oddsen för det var? Tur att man inte var otrevlig mot honom...

4Pusselbitar






Postat av: Niklas

Haha, fan vad coolt...


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2008-05-20 - 23:40:32 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -