Några bra

Gran Torino [Trailer]

Filminfo: En krigsveteran från kriget i Korea, bestämmer sig för att omvända grannpojken efter att denna försökt stjäla hans mest värdefulla egendom, en Ford Gran Torino från 1972.

Kommentar: Med tanke på filmerna som Clintan gjort på senare år så hade jag lite förväntningar på den här, den såg ju rätt bra ut i trailern. Men... den visade sig vara rätt medioker. Han kan mycket bättre.












Fast & Furious [Trailer]

Filminfo: När ett brott för dem tillbaka till Los Angeles återupptar rymlingen Dominic Toretto sin bittra strid mot polisen Brian O’Conner. Men när de tvingas konfrontera en gemensam fiende måste Dominic och Brian försöka lita på varandra för att tillsammans kunna utmanövrera honom.

Kommentar: Det var väl inget nytt i den här fjärde filmen i serien. Fartfylld action med bra underhållningsvärde. Det bästa var väl att karaktärerna från den första filmen var tillbaka.











The Curious Case Of Benjamin Button [Trailer]

Filminfo: Benjamin Button föds som en svag äldre man och åldras baklänges, hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. Den tragikomiska berättelsen om den välbärgade Button sägs ha inspirerats av Mark Twains kommentar om att det är synd att det bästa i livet kommer först och det sämsta sist.

Kommentar: Äntligen har jag sett den här. Mycket bra var den... och lång. Men jag tror nog inte att man kunde ha gjort den kortare. Brad Pitt och Cate Blanchett gör riktigt bra insatser, men det var inget som förvånade mig direkt. Oscarn för bästa make-up gick till den här filmen och jag förstår verkligen varför nu när jag sett den.








Bedtime Stories [Trailer]

Filminfo: Skeeter Bronson liv tar en drastisk vändning när godnattsagorna han berättar för sina syskonbarn blir sanna. Han försöker dra nytta av detta fenomen och genom att få med sina egna ambitioner i den ena otroliga sagan efter den andra. Men barnens oväntade bidrag till sagorna börjar vända upp och ner på Skeeters liv.

Kommentar: Den här var en liten besvikelse faktiskt. Trodde att den skulle vara roligare, men det var mest en typisk barn-/familjefilm. Adam Sandler lockar dock alltid fram en del skratt så den var inte dålig.










The Wackness [Trailer]

Filminfo: New York City, sommaren 1994. Marijuanalangaren Luke Shapiro försöker komma på ett sätt att lösa sina föräldrars ekonomiska kris, minska sin depression och ha sex innan han börjar plugga på college. Han lyckas byta till sig terapitimmar mot marijuana hos psykiatrikern Squires, vars äktenskap befinner sig i kris, samtidigt som han blir huvudlöst kär i Squires styvdotter.

Kommentar: Jag gillar såna här filmer om personer som känner sig misslyckade (undrar varför?), speciellt när de är så pass bra som den här. Ben Kingsley är skitbra som den knäppa psykiatrikern. Josh Peck som spelar Luke är inte dålig han heller. Av nån anledning trodde jag hela tiden att det var Colin Hanks som spelade honom, tills jag såg eftertexterna. Hehe.






Midnight Express

Filminfo: Den sanna historien om Billy Hayes. En naiv, ung amerikan som försökte smuggla ut hasch från Turkiet, och blev dömd till fängelse. Men det är inte vilket fängelse som helst han hamnar i. Genom tortyr och misshandel övertygas han om att det enda sättet att överleva detta är att fly.

Kommentar: Mycket bra film från 70-talet. Det räcker så.












Goodbye Bafana

Filminfo: Baserad på fångvaktaren James Gregorys memoarer om relationen som uppstod mellan honom och Nelson Mandela under hans dryga tjugo år i fängelse. Gregory med sina kunskaper i språket xhosa var satt att spionera på Mandela, men med tiden kom han istället att börja sympatisera med honom.

Kommentar: Bra film. Men jag störde mig på att Dennis Haysbert som är så stor spelar Mandela. Mandela är väl inte så stor?











Postat av: Allie

Vill gärna se Benjamin Button och Fast & Furious. Varit lite osäker på The Wackness men kanske skulle kolla in den ändå.


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-04-10 - 22:43:20 |

Postat av: Olle

Midnight Express ska ha 5 av 5!


| 2009-04-13 - 23:55:11 |

Postat av: Jesper

Ja tyvärr.. Blir kanske den i nästa beställning hehe


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-04-15 - 00:26:31 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -