KomHome

Idag fick jag igång mitt bredband hemma. Det var trevligt, nu slipper man vänta tills man kommer till jobbet för att göra de dagliga "behoven" på internet. Sen skulle jag prova koppla in digitalboxen till TVn också... det gick bra tills jag upptäckte att jag behöver en antennsladd. Varför förstår jag dock inte, eftersom man fick med en antennsladd som man kopplade från uttaget i väggen till boxen, sen kopplade man boxen till TVn med en scartkabel. Sen ska man koppla boxen till TVn med en antennsladd också! Varför det? Det borde väl räcka med scarten... aja...

◊◊◊

Imorse när jag fortfarande var på jobbet blev jag jättesugen på karelska piroger. Suget kom från ingenstans, helt galet. Men det är ju så gott. Varma med äggsmör på... åhh...

◊◊◊

Ska nog köpa massa burkar/lådor som man kan sätta i frysen. Skrev jag att jag har en frys? Aja, jag har det i alla fall. Underbart. Har planerat att använda den mycket. Ofta när man gör mat (efter recept till exempel) så blir det ju fyra portioner, då kan man äta upp hälften och frysa in den andra hälften. Jättesmart! Efter ett par veckor borde man ju ha middag för en hel vecka i frysen.

Sen kan man ju proppa frysen full med annat trevligt också, till exempel bröd som säljs billigt, och så vidare...

◊◊◊

Det är ju så uppenbart... eller är det?

◊◊◊

Jag måste ha persienner till mina fönster i vardags-/sovrummet. Just nu har jag lakan och påslakan hängandes på gardinstången. Det fungerar ju, men det är inte så... fint. Dessutom är persienner bättre, jag är nämligen lite känslig för ljus när jag ska sova. Men grejen med persienner är att hyresvärden kräver att man ska anlita ett så kallat proffs för att montera dem. Jag har ingen aning om nån firma som gör sånt. Kanske ska skicka ett mail till hyresvärden och fråga.


Postat av: Punkie

Såg en kille som använde stora svarta soppåsar. :D Very edgy :D


| 2009-02-07 - 15:05:39 |

Postat av: Niklas

Fan vad SJUKT! Igår satt vi i soffan och pratade om karelska piroger, varma med äggsmör på. Jag blev så sugen så att jag mailade morsan och frågade om de hade några hembakta i frysen.



Hahaha RIKTIGT sjukt. Snacka om sammanträffande, jag blev riktigt paff när jag läste bloggen nu... :)


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2009-02-07 - 15:22:30 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -