Möbler

Kom på att jag inte skrev några detaljer alls igår om min lägenhet, så jag får väl göra det nu. Det är ett rum och kök på 45 kvadratmeter, med en hyra på ungefär 3800 kronor. Det är helt okej om man tänker på att det är i Stockholm, är rätt stor och dessutom är rätt fräsch. I vardagsrummet är det helt nytapetserat, sen är det nymålat, bland annat alla köksskåpsluckor. Stora delar av toaletten är väldigt nytt. Sen är det inte särskilt långt till Stockholm city heller, det tar 20-25 minuter. Så jag är nöjd med både lägenheten och vad jag får betala för den.

Jag lovar att jag kommer att lägga upp bilder, men det kommer senare... förmodligen om några veckor, då jag har fått någorlunda ordning på saker och ting.

◊◊◊

Idag var jag på Mio och tittade lite efter tänkbara möbler. Jag måste säga att jag blev lite besviken på deras utbud, både på det som stod framme i varuhuset och på det i deras katalog. Men jag hittade ändå en TV-bänk och en CD/DVD-hylla. De hade varken TV-bänken eller hyllorna på lager, så jag beställde dem. Ungefär fyra veckor får jag vänta på dem...

I helgen får jag förhoppnings skjuts till IKEA, där ska jag försöka hitta nån sorts rumsavdelare och nån byrå/hurts. Kommer säkert hitta nåt annat också som jag vill ha. Hehe.

◊◊◊

Det finns ett köpkvarter ungefär 10 minuter med tåg från där jag bor nu. Jag har varit där två gånger och insett att det är enormt. Finns ju hur mycket affärer som helst, i princip alla typer av affärer "man behöver". Sjukt skönt att ha nära till så mycket. Annat var det när jag bodde hemma, då fick man åka nästan en timme om man behövde shoppa nåt.

◊◊◊

Har fått hem digitalboxen och modemet från ComHem också. Det gick rätt snabbt tycker jag, beställde det i måndags kväll och fick det alltså tre dagar senare. Ska nog försöka koppla in det imorgon (läs idag), hoppas det funkar bra.


Postat av: Allie

Låter fin fint, ser fram emot bilder på lägenheten o möblerna. ;)


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-02-06 - 14:11:38 |

Postat av: Samira

Nu vill jag nästan hälsa på. :)


| http://samira.webblogg.se/ |
| 2009-02-06 - 22:04:51 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -