Helg i Finland

Ungefär fyra timmar kvar av sista natten på den här arbetsperioden, sen är det en ny ledighetsperiod på fem nätter. Skönt. För ett par timmar sen var jag väldigt seg och trött och undrade hur jag skulle orka hela passet, men jag fick vila en stund så nu kommer jag orka ända till sju, med lite vilja.

Fredag imorgon (idag egentligen), det innebär att jag ska ta båten till Finland på kvällen. Det är alltid kul att åka dit, men anledningen till att jag gör det den här gången är väl inte så jätterolig. Min farfars begravning äger rum på lördag. Han dog för två veckor sen efter en tid sjukdom, dessutom började han bli gammal, så det kom inte så oväntat... men det är alltid tråkigt när det väl sker. Vila i frid.

◊◊◊

Var och såg Changeling på bio innan jobbet. En verklighetsbaserad historia. Just att den var verklighetsbaserad gjorde att den var rätt hemsk. Men den var bra. Se den.

Har tänkt att jag ska börja gå på bio lite oftare. En del filmer måste ju nästan ses på bio och det är alltid kul att se film på bio. 3-4 gånger i månaden borde jag ha råd med. Nästa film jag planerar att se är nog Australia eller The Curious Case of Benjamin Button...

Trevlig helg.


Postat av: Punkie

Jag beklagar sorgen. kramar


| 2009-01-30 - 11:00:27 |

Postat av: Malin

Beklagar sorgen.


| http://wanganpower.blogg.se/ |
| 2009-01-30 - 23:29:47 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -