Hört på sjukhuset

Det kommer två sökningar efter varandra från samma nummer.

Samtalet:

Bärare (= patienttransportör): Hej, det är bärarna. Varför söker ni två gånger?
Sjuksköterska: Det var upptaget på sökaren, så jag ringde en gång till.

Allvarligt talat. Sen när kan det vara upptaget på en sökare?

◊◊◊

Det kommer en sökning. Bärare ringer... ingen svarar.
Det kommer en sökning till, från samma avdelning. Ingen svarar nu heller.
Det kommer en tredje sökning, återigen samma avdelning.

Samtalet:

Bärare: Hej, det är bärarna. Ni har sökt tre gånger men inte svarat efter de första sökningarna.
Sjuksköterska: Jaha, okej. Hej då.

Kanske skulle säga vad man ville också?

◊◊◊

Bärarhumor:

Bärare 1: Tänk om man skulle säga så här till en patient som man hämtar:
"Hej, din j..vla hypokondriker! Vad är det för fel på dig då?"

Bärare 2: Hahaha... "Är du verkligen säker på att du är sjuk?"

Bärare 1: Hehehe. Tror du att man skulle få sparken då?



Postat av: Niklas

Vem är Bärare 1 och Bärare 2?


| 2009-07-21 - 21:08:24 |

Postat av: Candy

Haha men shit! De måste haft tråkigt på jobbet. =P



Svar om Våra värsta år: Jag fattar inte heller. Helt sinnes!


| http://eyecandy.devote.se |
| 2009-07-21 - 22:23:03 |

Postat av: Sandiza Hotpants

Hahaha, lätt fått sparken! Om inte chefen hade humor ^^


| http://brunettsandy.blogg.se/ |
| 2009-07-21 - 22:28:14 |

Postat av: Jesper

Haha, sparken!



Sv: Okej. Hittade en annan så :)


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-07-21 - 23:01:04 |

Postat av: jennie

kul :)


| 2009-07-22 - 07:50:05 |

Postat av: Allie

Jag skulle vilja veta hur människan kom fram till att det var upptaget!?!? haha...


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-07-22 - 22:43:05 |

Postat av: katta

"Sjuksköterska: Jaha, okej. Hej då."



så jävla drygt!!! Men fan vad jag började skratta ;P


| 2009-07-25 - 15:40:56 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -