Tre gånger tre

The Reader [Trailer]

Filminfo: Filmen utspelar sig i Tyskland efter andra världskriget där en man får reda på en obehaglig sanning om en kvinna han länge varit förälskad i.

Kommentar: Jag förstår inte riktig hypen om den här filmen, Kate Winslet vann ju bland annat en Oscar för sin prestation. Visst var både hon och filmen bra, men så jäkla bra tyckte jag inte att den var. Jag kanske hade för höga förväntningar...












Cleaner

Filminfo: Den före detta polisen Tom har sadlat om och städar bland annat upp brottsplatser när han dras in i en intrig där alla är misstänkta och ingen är att lita på. En studie i extrema närbilder och kontrasten mellan svart blod och vita lädersoffor ramar in en mörk historia.

Kommentar: En helt okej thriller, finns både sämre och bättre filmer i genren. Samuel L. Jackson gör som vanligt en stabil insats.












How To Lose Friends & Alienate People [Trailer]

Filminfo: Sidney Young är en disillusionerad intellektuell reporter som både beundrar och avskyr kändis- och modevärlden. Hans tidning driver med stjärnor och hånar trender, så när Young erbjuds jobb på det konservativa Sharps Magazine i New York är det en chock! Nu börjar Youngs arbete, och hans kärleksaffär med kollegan Alison Olsen kommer antingen hjälpa eller stjälpa honom.

Kommentar: En till helt okej film, i genren komedi den här gången. En sån där film man blir hyfsat underhållen av och som lockar fram en del skratt.












Postat av: Samira

Den där The reader, är det filmatiseringen av Högläsaren?? För boken var inte såååå bra som folk säger. Men ändå lite intressant. Handlar det om en femtonårig kille som blir förälskad i en äldre kvinna o sedan får reda på en massa om henne i kriget o hon hamnar i fängelse o blaa blaa blaaaaa.


| http://samira.nu |
| 2009-03-04 - 21:45:23 |

Postat av: Allie

Reader är jag nyfiken på, ska försöka att inte ha så stora förhoppningar om den då, utan se den som den är.

Cleaner har jag aldrig hört talas om, men ska nog kollas in. =)


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-03-05 - 22:56:03 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -