Anti-religion

Häromdagen när jag tittade på Cheap Mondays logo slog det mig att det är ett uppochnervänt kors på döskallens panna. "Det kan inte vara en slump!", tänkte jag. Nyss när jag slog upp Cheap Monday på Wikipedia läste jag det här:

They are recognized by their distinctive logo of a skull with an inverted crucifix. The designer of the logo, Björn Atldax, meant it as an anti-religion statement, targeting Christianity in particular, citing the religion as the cause of many wars.

Så jag hade rätt! Jag är inte bara skadad av musiken jag lyssnar på. Haha. Nån annan som tänkt på det här?



Postat av: Jesper

De har jag aldrig märkt :O Lite häftigt tycker jag ;)


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-05-13 - 09:54:42 |

Postat av: Sawen

Coolt. Det har jag aldrig tänkt på!


| http://sawens.webblogg.se/ |
| 2009-05-20 - 19:52:52 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -