Bakfull

Åkte och hälsade på en kollega igår som bor i närheten. Efter att jag hade varit där ett tag så erbjöd han mig folköl... men jag tog rosévin istället bara för att jag aldrig smakat på det. Sen drack jag ett glas (vanligt dricksglas) och blev jättefull. Rosévin är ju livsfarligt! Sjukt lättdrucket... och det slår till direkt, uppenbarligen.
När jag började bli lagom onykter föreslog jag att vi skulle dra till stan. Han hade egentligen inte råd men när jag sa att jag kunde bjuda honom så blev han jättepeppad, av nån anledning. Haha. Så vi drog först hem till mig och sen in till stan, där vi mötte upp en annan kollega och två kompisar till honom, på en pub. Där stannade vi tills de stängde. Och jag blev aspackad, drack bland annat öl som jag inte ens tycker om egentligen. Men det smakade gott då... märkligt. :D

Idag när jag vaknade mådde jag helt okej, var bara väldigt tung i huvudet. Men sen när jag varit vaken ett tag mådde jag bara sämre och sämre... tills slut fick jag gå till toaletten och kasta upp gårdagens mat och alkoholintag.
Sen när jag skulle åka hem från kollegan var det ju inte direkt det ultimata vädret ute när man är bakfull, varmt och stark solsken. Och jag hade inga solglasögon. Det var hemskt! Slutade med att jag spydde en gång till, typ fem meter utanför porten. Haha.

Sen när jag gick från tågstationen hem höll jag på att spy bara jag tänkte på mat/dricka. Men plötsligt blev jag jättesugen på popcorn, av allt man kan bli sugen på! Förmodligen det salta jag ville ha.
Efter att jag hade kommit hem fick jag rusa in på toaletten igen. Därefter gick jag och la mig och sov i ungefär tre timmar vilket gjorde mig väldigt gott. Nu vill jag inte bara dö, som jag ville tidigare idag. :D

Jag har en stor vit stearinfläck på mina (svarta) jeans, men jag har ingen aning när den hamnade där!

Det var min lördag och halva söndag. Lördagen var jättekul, trots att jag mådde så dåligt idag. Hehe.
Hur har er helg varit?


Postat av: Punkie

Låter som en riktig helkväll! Kolla mobilen, du kanske har några foton du inte minns att du tog som avslöjar ursprunget till stearinfläcken :D Go CSI on ´em!


| http://extremepunkie.blogg.se/ |
| 2009-05-24 - 20:11:29 |

Postat av: Jesper

Haha precis SÅ det ska vara, spontana fester :P fast man mår skit dagen efter, så är de värt de :D


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-05-24 - 23:30:34 |

Postat av: Jesper

Ska köra på autogiro :)



Jo grymt bra låt!


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-05-25 - 14:43:18 |

Postat av: kollegan

finns mer rosépang.............


| 2009-06-16 - 07:48:26 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -