Roadrunner United

År 2005 när skivbolaget Roadrunner Records fyllde 25 år samlade de ihop ett gäng musiker från band som var eller hade varit i deras stall. Projektet hade fyra "lagkaptener": Joey Jordison (Slipknot, Murderdolls, Ministry), Matt Heafy (Trivium), Dino Cazares (Asesino, ex-Brujeria, ex-Fear Factory) och Robert Flynn (Machine Head, ex-Vio-lence). De ledde 57 musiker från 45 olika band.

När jag hittade informationen om det här projektet tänkte jag direkt, "Det där albumet måste jag ha"! Jag menar, det är ju världens dream team! Och jag blev inte direkt besviken när jag idag lyssnade igenom det 18 spår långa albumet. En del låtar var helt otroligt bra... och hela albumet får toppbetyg av mig!

Så, om man gillar lite hårdare/tyngre musik ska man definitivt lyssna på Roadrunner Uniteds The all-star sessions!

RoadrunnerUnited


Postat av: Dirty

Drog ner de skivor ja fann med detta project. Inte faan va de bra. Men man kan ju inte ha samma smak i allt så.


| http://orwar.wordpress.com/ |
| 2007-05-14 - 19:02:51 |

Postat av: Karoline

Roadunner United, good music ;)


| http://rubyred.blogg.se |
| 2007-05-22 - 21:53:35 |

Postat av: Dirty

Har bloggen dött?


| http://orwar.wordpress.com/ |
| 2007-06-04 - 13:46:01 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -