Veckans album vecka 14

Tiger Army - Music from the regions beyond

När jag läste att Tiger Army var klara för punkfestivalen West Coast Riot så gick jag in på bandets MySpace-sida för höra efter vad de lirar för musik. Första låten som jag lyssnade på var Pain... och jag var fast direkt! Helt otroligt vad bra den lät i mina öron. Fortsatte genast att lyssna på resten av låtarna som finns uppe på sidan, och det blev inte direkt sämre. De flesta låtarna var från det här albumet, Music from the regions beyond. Idag lyssnade jag på hela albumet och ja... det är mycket bra helt enkelt. Musiken de spelar kallas för psychobilly. En blandning av punk och rockabilly, typ. Så, om man gillar punk, eller rock för den delen, så borde man gilla det här. Lyssna!


TAMusicFromTheRegionsBeyondLåtlista:

01 - Prelude: Signal return
02 - Hotprowl
03 - Afterworld
04 - Forever fades away
05 - Ghosts of memory
06 - LunaTone
07 - Pain
08 - As the cold rain falls
09 - Hechizo de amor
10 - Spring forward
11 - Where the moss grows slowly








Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -