Veckans album vecka 4

Sonata Arctica - Ecliptica

Veckans album är värsta hårdrocksalbumet... ja, i alla fall om man ska gå efter Taztys beskrivning på Sonata Arcticas musik. ;)
"Värsta" kan ju diskuteras, men visst är det hårdrock. Eller power metal om man föredrar att säga det.

Jag kommer ihåg att jag lyssnade ganska mycket på Sonata Arctica och Stratovarius när jag gick på gymnasiet. Det var väl det hårdaste jag lyssnade på, på den tiden. Nuförtiden lyssnar jag inte så mycket på power metal, men det finns en del bra band och ibland lyssnar jag igenom nåt album. Som igår t.ex., när jag lyssnade på Ecliptica... och det var bättre än vad jag kom ihåg att det var.
Om man gillar Sonata Arctica så gillar man till 90 procents säkerhet Stratovarius också. Jag kan nästan inte höra nån skillnad på banden, i alla fall om jag inte vet låttiteln.

SonataAEclipticaLåtlista:

01 - Blank file
02 - My land
03 - 8th commandment
04 - Replica
05 - Kingdom for a heart
06 - Fullmoon
07 - Letter to Dana
08 - Unopened
09 - Picturing the past
10 - Destruction preventer









Postat av: TaZty

What ever... ni hårdrockare bara kommer med en massa nya genrevarianter på eran musik. It´s still heavy metal! :) - Favvolåten på plattan: Full Moon!


| http://tazty.webblogg.se/ |
| 2008-01-23 - 18:32:19 |

Postat av: Samira - Tråkbloggen

Det finns många såna band som är bra... samma stil, samma stuk och typ samma sorts texter. :)


| http://samira.nu |
| 2008-01-23 - 21:01:52 |

Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Vilka minnen! Lyssnade mycket på dem på högstadiet typ, och det är sjukt, men jag minns fortfarande texterna! :D Fast det är minst fem år jag hörde nån SA låt alls :D


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-01-25 - 18:48:54 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -