"...då jävlar!"

Som jag skrev här i november, köpte jag fyra stycken biljetter till Iron Maidens konsert på Stockholms Stadion nästa vecka. En biljett var till mig själv, två biljetter sålde jag för ett tag sen, och den sista biljetten gav jag till min äldsta bror i julklapp. Jag visste inte riktigt om han gillare Iron Maiden så jag gav den och sa, "Om du inte vill gå på konserten så kan du sälja biljetten". Han sa att han skulle fundera och lyssna lite på dem. Men sen efter en tid sa han att han nog ska sälja den.
Eftersom jag hållt på med Tradera en del så sa jag att jag kan hjälpa honom med att lägga ut den på auktion...
Så, förra veckan sa jag till honom, "Jag får väl lägga ut din biljett på Tradera, men jag gör det imorgon". Sagt och gjort, dagen efter fanns det en auktion på Tradera.

Auktionen gick ut igår. Biljetten blev såld för 810 kronor (kostade 550 från början). Så jag mailade till auktionsvinnaren och gav kontonummer och så vidare. Typ 5-10 minuter efter det kommer min bror hem.

Han kommer till mitt rum med en massa pengar i handen som han visar
Bror: Biljetten!
Jag: Va? Vadå biljetten?
Bror: Ja, Iron Maiden. Jag har sålt den.
Jag: Va?! Har du sålt den?!
Bror: Ja... 800 kronor fick jag.
Jag: Men... jag har ju precis sålt den på Tradera.
Bror: Va? Har du, jahaa...
Jag: Ååh, nu måste jag maila köparen och berätta att han inte kommer att få nån biljett.

Ja, som ni kanske förstår så tänkte jag att det blir jobbigt.
Jag skickar ett mail, ber om ursäkt och ber honom ge mig ett kontonummer som jag kan betala tillbaka pengarna om han redan hunnit skicka pengar till mig. Som svar får jag bara ett kontonummer tillbaka. Det gick ju smidigt, vad skönt...

Några timmar senare ringer han. Och säger till slut, "Kan du inte fixa det? Jag har lovat min son". Jag säger som det är, att jag tyvärr inte har nån biljett, det blev ett missförstånd mellan mig och min bror. Då ballar han ur helt och börjar skrika på mig. Det sista han sa:

- ...då tänker jag ringa till polisen. Om jag inte har fått pengarna imorgon, då jävlar!

Sen sa han hej då och la på. Vilken dåre, tänkte jag. Visst, jag förstår att man blir arg. Men jag hade ju förklarat för honom hur det låg till. Ajaa, han borde ha fått sina pengar nu i alla fall.


Postat av: Allie

Förstår att han blev sur och besviken men att det rör ihop sig så kan ju hända vem som helst. Så även om man kanske blir riktigt sur så just det här missförståndet får man nästan ta kan jag tycka även om det är surt för köparen.


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-07-10 - 13:55:09 |

Postat av: Punkie

Scary shit! Shit happens, missförstånd sker. :) Så är det ibland. Visst kan man bli sur (blev nyligen blåst på 1800:- på tradera), men inte hotar man och svär för det. :D


| http://extremepunkie.blogg.se/ |
| 2008-07-10 - 16:00:03 |

Postat av: Olle

Vilket otacksamt svin. Han ska ju vara glad för att du inte blåste honom. Då har du negativt omdöme att vänta på Tradera nu då? :)


| 2008-07-14 - 12:26:46 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -