Villospår

VillospårVillospår

Bokinfo: Sommaren 1994 är den varmaste i mannaminne. Men för kriminalkommissarie Kurt Wallander i Ystad bryts sommarstiltjen av att en ung kvinna bränner sig till döds i en rapsåker. Strax därpå slår en seriemördare till med en rad allt mer bestialiska mord. Vad finns det för samband mellan en pensionerad justitieminister, en framgångsrik konsthandlare och en vanlig småtjuv? Varför skalperar mördaren sina offer? Ingår den unga kvinnan i mönstret?

Kommentar: Femte boken i serien om kommissarie Kurt Wallander. Den här var väldigt bra, det är nog den bästa hittils (av Wallander-böckerna) som jag har läst. Men det var en del, typ i mitten av andra halvan som var lite seg, där det hände inte så mycket. Om inte den delen varit med hade boken fått full pott!

4Pusselbitar



Postat av: Niklas

Jag sa ju att den där är den bästa i serien. Och "Hundarna i Riga" är den särklass sämsta. I övrigt minns jag inte längre... Vilka fler har du läst?


| http://sjokan.blogg.se |
| 2008-02-03 - 13:32:09 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -