Sett på sjukhuset

På sjukhuset som jag jobbar är det så att dörrarna till avdelningarna är låsta dygnet runt. För att öppna en dörr ska man trycka på en knapp och hålla in den i tre sekunder. Ibland är det väldigt roligt att titta på folk som inte kommer ut, trots att det klart och tydligt står hur man ska göra, bredvid knappen!

Det roligaste på länge var häromveckan, då en kille i 25-30-års åldern skulle ut. Han gjorde nog helt rätt, det vill säga han tryckte och höll in knappen. Men grejen var den, att han hörde inte när låset gick upp utan bara när den gick i lås igen (man hör ett klickljud). Haha. Så han låste upp dörren säkert 3-4 gånger men kom ändå inte ut, eftersom han hela tiden försökte öppna dörren när den gick i lås. Att han såg förvirrad ut kan man lugnt påstå. Till slut kom det i alla fall en sköterska som släppte ut honom!

Nu undrar ni kanske varför inte jag gick och hjälpte honom. Men hur roligt hade det varit för mig på en skala? Lite underhållning måste man få på jobbet också!



Postat av: Allie

Nej va taskigt, stackarn.... men förstår det var kul. :P


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-07-31 - 19:25:01 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -