Trötthet

En sak som jag märkte av direkt när jag började jobba dag var tröttheten. För det första måste man ju i princip alltid bli väckt av klockradion på morgonen. Ofta alldeles för tidigt, det vill säga allt innan nio. Sen när man väl är på jobbet så är man tröttare, på ett jobbigare sätt än på natten dessutom. Och slutligen, när man är på väg hem och är hemma efter jobbet är man ju helt slut.

Så det var en av de bästa sakerna på nattskiftet, man slapp den här jobbiga tröttheten! Men... det är bara att gilla läget nu.

◊◊◊

Idag har jag hela tiden varit sugen på nåt gott. Lite smått jobbigt. Så för nån timme sen skickade jag iväg brorsan med sin nya moped till kiosken för att köpa lite godis åt mig. Ja, jag fick ju ge lite godispengar till honom också för besväret...
Nu sitter jag med en nästan tom godispåse bredvid mig. Så är det alltid när jag äter godis, jag slukar påsen alldeles för snabbt, börjar känna ett lätt illamående och blir sugen på snacks (chips et cetera) istället. Suck.




Postat av: Candy

Vad jobbigt att ställa om till dagtid, speciellt om du varit van vid att jobba natt. Dessutom hatar iaf jag att gå upp tidigt på morgonen! Min hjärna fungerar inte före tio på morgonen, och då spelar det ingen roll hur många eller få timmar jag sovit. =O



Svar: Otroligt är det minsta man kan säga. =O Dock svårt att finna ett ord som verkligen beskriver det konstiga i att en del, arbetsgivare som handläggare på Försäkringskassan som vänner & familj, har så svårt att förstå/hantera att människor mår dåligt. Man märker verkligen att det är så som du skriver, att allt ska vara så underbart och bra hela tiden, eftersom många människor tror att de blivit galna eller är psykiskt sjuka så fort de känner sig lite ledsna. Det är som att det inte är okej att må dåligt i många människors ögon. Som att det är nåt konstigt. Men alla mår ju dåligt någon gång, och vissa mår sämre än andra under en längre tid. Förstår inte hur det kan vara en nyhet för vissa...



Tack! Ja, det är väldigt jobbigt att inte kunna sova, men inatt blev det i alla fall lite bättre. =P Somnade vid fyra och vaknade tre på eftermiddagen, haha.


| http://eyecandy.devote.se |
| 2009-07-16 - 00:19:11 |

Postat av: JEsper

Kan jag fråga om ett råd? :P

Tror du Canon Powershot SX110 IS är en grymt bra kamera? hehe


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-07-16 - 23:27:28 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -