Skrämmande

Trots att man typ kommer må illa av att se den här så måste jag se den.



Det mest skrämmande var det som jag läste i filminfon:
2007 tjänade slavhandlare mer pengar än Google, Nike och Starbucks... tillsammans.

 Glöm det, Ratner

Igår läste jag på MovieZine (klicka här och scrolla en bit ner) att Brett Ratner vill göra en spin-off om Jokern. Jag behövde bara läsa rubriken för att tänka, "Nej, nej, nej!". Jag förstår inte hur mannen tänker... tänker han överhuvudtaget? För mig är Heath Ledger Jokern, för alltid. Inget illa om Robert Downey Jr., han är en duktig skådis men skulle han toppa Ledgers tolkning av Jokern? Aldrig. Så, käre Brett Ratner: Skrota din idé! Jag tror inte att jag är ensam om att tycka det.



 Hat

Haha, nu ska ni få höra nåt komiskt. Har planerat i några dagar att jag ska klippa mig idag efterom jag är ledig. Så jag gör det. Går till toaletten, tar fram hårklipparen och drar några gånger över huvudet. Sen tänker jag plötsligt, "Vad kort det är. Brukar jag ha så här kort?", några sekunder senare upptäcker jag varför det är så kort: Jag har glömt att sätta på munstycket! Reaktionerna gick ungefär så här: "Åh, shit!... Haha!... Men det blev ju ganska bra."
Haha, det här var lite komiskt faktiskt. Har inte glömt munstycket förut. :)




Nu är det alltså typ 1 millimeter långt istället för 3 millimeter som jag brukar ha. Jo, det är ganska stor skillnad. :D
◊◊◊

Veckans tema är hat. Ja, alltså... inte på ett jätteseriöst sätt. I fotbollen (idag) möter Djurgården nämligen aik och i hockeyn (imorgon) är det match mot färjestad. Som djurgårdare älskar man att hata de lagen, speciellt aik.

 Bimbobella

Jag såg Extra Extra idag och Blondinbella var med.
Jag kände mig lite spyfärdig så fort hon var i bild och öppnade munnen...



 Premiärseger


Foto: Andreas Grandin

Jaha, då är det fredag igen... den här veckan är det skönt, eftersom jag är ledig i helgen. Får se om man hittar på nåt eller om man bara latar sig i två dagar.

Igår var det äntligen premiär och hemmapremiär för Djurgårdens IF i Elitserien. Jag var självklart på plats (har säsongskort), med mina bröder. Luleå stod för motståndet. Det blev seger för DIF, riktigt skönt. Finns en del som behöver förbättras, men det kommer förhoppningsvis.
Det roligaste var stämningen på Hovet. En riktigt stor klack direkt i första matchen, det har inte hänt på väldigt länge. Ja, jag har inte ens varit med om det så länge som jag följt Djurgår'n live. Mycket roligt som sagt, det är bara att hoppas på att det var början på en riktigt bra säsong stämningsmässigt.
Nästa torsdag kommer färjestads bk på besök, lite av ett hatmöte... tre poäng skulle sitta fint.

◊◊◊

Jag vill se The Dark Knight igen... men det går ju inte. Inte idag i alla fall. Ser fram emot DVD-släppet. Då ska jag se den en gång per halvår, minst!
Får väl bli nån annan film ikväll istället... The Bank Job kanske?

Trevlig helg!

 Idol 2008

Här är en av de auditions som lockat fram mest skratt hos mig:




Min nya favorit! Snacka om att han tar juryn med storm:






 Två komedier

Här är två trailers till två komedier, som har typ samma upplägg, som måste ses.
Yes Man
med Jim Carrey och Chaos Theory med Ryan Reynolds.










 Haaiii ya!

Ned Kelly

Filminfo: Berättelsen om Australiens mest kända bandit. Mellan åren 1878-1880 gäckade han och hans gäng den australiska polisen i nordöstra Victoria, medan lokalbefolkningen hyllade honom som en hjälte. Tillsammans med sin bror Dan (Laurence Kinlan) och två vänner bildade han ett banditgäng som drog runt och rånade banker. Ned Kelly blev med tiden allt mer våghalsig och tog vid ett tillfälle en hel stad som gisslan.

Kommentar: En sån där film som känns varken dålig eller jättebra. Nånting annat kommer jag inte på att skriva.










Kung Fu Panda

Filminfo: Po är en slö Panda som tillbringar dagarna med att lata sig och göra ingenting. Hans behagliga liv tar dock raskt slut när hans hem, Fredens Dal, måste räddas från en ondsint inkräktare, snöleoparden Tai Lung. Po tvingas lära sig slåss och bli en Kung Fu Master.

Kommentar: Riktigt, riktigt bra! Jag och brorsan satt och skrattade så vi fick ont i magen vissa stunder. Jack Black passar utmärkt som Pos röst. Bästa animerade filmen sen Finding Nemo. Rekommenderas starkt.











Stuck

Filminfo: En ung kvinna från medelklassen kämpar på med sitt jobb och med sin pojkvän. Hennes liv förändras dramatiskt en kväll när hon kör på en hemlös man. Mannen fastnar i hennes vindruta, men istället för att köra honom till sjukhus åker hon hem och lämnar bilen i garaget med mannen fastklämd och blödande.

Kommentar: Hade verkligen högre förväntningar på den här. Det kunde ju ha blivit nåt riktigt bra av storyn, som faktiskt är ganska bra. Men skådespelarinsatserna... Mena Suvari och Stephen Rea får godkänt, men resten är ju bara skit! Störde mig speciellt på pojkvännen. Seriöst, hittade de ingen bättre? Filmen får godkänt i betyg, men verkligen inte mer.









 Två dagspass

Nu har jag jobbat två dagspass. Igår var jag trött, idag är jag helt slut. Men det blev ungefär som jag förväntade mig, jag hade nästan glömt hur mycket jobb det kan vara på dagarna jämfört med nätterna. Jag antar att det bara är att vänja sig, det kommer ju fortsätta att vara mycket på dagarna, eftersom nya avdelningar har öppnats och så. Men jag tänker inte gnälla för mycket, då blir det bara jobbigare att ta sig igenom en arbetsdag.

◊◊◊

Hösten är mycket nära nu och jag ser redan fram emot våren. Regn, kyla, blåst. Blä. Jag vill ha sommar!
Det enda som är bra med att hösten är på väg är att hockeyn börjar snart. Och så alla konserter förstås.

◊◊◊

Jag vill hitta en lägenhet. Seriöst, jag orkar inte bo här längre. Inte för att det har hänt nåt som gör att jag vill flytta, det är bara så mycket skönare att ha nåt eget. Men var ska jag hitta nån lägenhet då? Mamma säger att jag ska köpa en... jag är lite tveksam till det. Nån som känner nån som har en släkting vars barn har en lägenhet den vill bli av med?

◊◊◊

På lördag får jag se At the Gates. Det kommer att bli... hmm... magiskt är nog ett passande ord.




 Det räcker inte att säga nej

Idag läste jag det här och det här (artiklarna handlar om samma rättegång) i Metro. Och nu undrar jag, vad är det som egentligen är fel? Hur ofta läser man inte om män/killar som åtalats för våldtäkt som får gå fria? För ofta.

"Gång på gång sa kvinnan nej till sex. Men eftersom hon sedan lade sig för att sova bredvid mannen
endast iklädd behå och trosor hade han skäl att anta att hon ändrat sig."

Vadå för j..vla skäl? Det är alltså fritt fram för alla män/killar att förgripa sig på en tjej som lägger sig bredvid honom i bara underkläder. Trots att hon har sagt nej så vill hon ha sex, varför skulle hon annars bara ha underkläder på sig. Eller?

"Mannen säger själv att kvinnan hade sagt nej till sex vid två tillfällen och att han fick bända isär hennes ben och att hon låg stel och tittade upp i taket under samlaget."


Trots att hon har sagt nej så vill hon att man ska bända isär hennes ben och ha samlag med henne. Att hon sen ligger stel och tittar upp i taket betyder bara att hon njuter. Eller?


"
”Hon försökte hålla ihop benen men inte så starkt”, sa 22-åringen under rättegången och förklarade att ”det blev lite fel denna gången”."

Trots att hon har sagt nej och försöker hålla ihop benen så ska man bända isär benen och ha sex med henne. Hon la sig ju trots allt i bara underkläder, dessutom försökte hon inte hålla ihop benen så hårt. Eller?

"Domaren ville fälla mannen men kördes över av nämndemännen."

Jag har en sak att säga till nämndemännen: Dra åt helvete!

 Veckans album vecka 36

Volbeat - Guitar gangsters & cadillac blood

Danskarna i Volbeat slår till och levererar ett av årets bästa album... igen! Deras förra album Rock the rebel/Metal the devil var ju också ruggigt bra. Det här är nog, om möjligt, ännu bättre. Det finns ju inte en enda låt på albumet som bara är "Njaa..." alla är bra. Vågar man påstå att det är ett mästerverk? Jag tror det. Snyggt omslag är det också.

Låtlista:

01 - Intro/End of the road
02 - Guitar gangsters & cadillac blood
03 - Back to prom
04 - Mary Ann's place
05 - Hallelujah goat
06 - Maybelenne i Hofteholder
07 - We
08 - Still counting
09 - Light a way
10 - Wild rover of hell
11 - I'm so lonely I could cry
12 - A broken man and the dawn
13 - Find that soul
14 - Making believe





 Dagens: Metallica - Fade to black



Så. Sjukt. Bra.

RSS 2.0