Tidigt

Idag klev jag redan upp vid 11. Det är väl inte så tidigt för er andra, men jag har inte gått upp före 12 på väldigt länge. Men nu när jag ska börja jobba dag igen tänkte jag att jag måste ordna till min dygnsrytm lite.

Härligt väder ute idag igen! Då passar det till exempel bra att åka till Gröna Lund.
Det ska jag göra med min ena bror om ett par timmar! Det var ett tag sen sist.





Follow Jigsaw


 Keps och brillor!

Var en sväng till stan idag. Blev två kepsar och två par solglasöogon rikare!


Gubbkeps och pilotbrillor!



Vanlig keps och stora brillor!



 Veckans album vecka 27

Testament - Practice what you preach

Ett band som enligt mig är mindre än de förtjänar. De är ju till exempel mycket bättre än dagens Metallica. Testament var väl inte bättre än Metallica på 80-talet, men sen gick det som det gick med Metallica medan Testament fortfarande kör nästan samma stuk. Jag har sett dem live två gånger, första gången var en riktigt Wow-upplevelse. Andra gången var också bra, men då var de förband så de fick inte så mycket speltid. Om drygt en vecka får jag se dem på Rockweekend, jag hoppas och tror att de är lika bra igen!


Låtlista:

01 - Practice what you preach
02 - Perilous nation
03 - Envy life
04 - Time is coming
05 - Blessed in contempt
06 - Greenhouse effect
07 - Sins of omission
08 - The ballad
09 - Nightmare (Coming back to you)
10 - Confusion fusion









 Ny kamera!

Fick hem min nya kamera idag! En Canon Powershot G10.
Utseendemässigt gillar jag den skarpt, snyggt med retrolooken.
Den väger också 350 gram, så man kommer kunna hålla den stadigt. Mycket bra.

Har dock inte provat att fota med den ännu, men när jag väl gjort det lägger jag upp foton.
Jag fick ett 4GB minneskort på köpet också. Trevligt.

Så här ser den ut:




Klicka på bilderna för större bild



 Exorcism



"Hon hävdar att församlingen inte har nåt emot homosexuella, men tillägger att
en man ska vara med en kvinna och en kvinna ska vara med en man"


Snacka om att säga emot sig själv! Seriöst. Min syn på religion blev inte direkt bättre
av att ha sett det här klippet. Jag blir ärligt talat lite rädd när jag ser sånt här.



 Sista natten

Jobbar sista nattpasset för den här gången nu. På torsdag jobbar jag första dagpasset sen i mitten av januari. Det är så länge sen så att jag nästan glömt hur det känns att jobba dag. Det finns väl fördelar med att jobba dag också, men om man jämför med natten så är det mest nackdelar. Men, det är bara att gilla läget!

◊◊◊

F..n vad gott det är med ugnstekt falukorv. Man behöver inte ens ha ost eller nåt annat. Bara att skiva och sätta i ugnen en stund. Sen en god senap till. Och potatismos. Damn. Falukorv är för övrigt den enda svenska korven jag verkligen tycker om. Resten är bara... crap.



 Tecknad Kim



Jag älskar huvtröjor. Speciellt klockan fem på morgonen när man är på väg hem
från jobbet. Det är så... skönt.

 Dagens: Calippo Refresh

Jag älskar ananas (förutom i mat), så den här isglassen är ren njutning.
Förmodligen en av de godaste nånsin. Nej, Piggelin är inte ens med på den listan!


 Smart?

Läst i en kontaktannons (såna kan vara roliga, ni borde prova läsa):

Jag vill ha en sportintresserad snygging som har något mellan pannbenen!

Hon behöver säkert nån med nåt mellan örat.



 Dagens: Schnitzel

Schnitzel är gott. Sjukt gott. Det spelar ingen roll om det är vanlig fläsk-, wiener-
eller nån annan slags schnitzel. Det är alltid lika ljuvligt för smaklökarna.



Ju större desto bättre! :)
(Bilden hittades via Google)

 The king of pop

Ingen har väl missat nyheten om Michael Jacksons död... om man nu inte lever under en sten eller mitt ute i skogen utan nån som helst kommunikation med omvärlden. Varenda blogg jag besökt har ju ett inlägg om MJ. Ett av de bästa och mest intressanta läste jag hos mikebike. Jag tycker att det är så klockrent. Läs det och se om ni håller med mig, det lär ni göra.

Jag läste nyheten natten till idag när jag var på jobbet. "Va? Är han död?", tänkte jag och så var det med det. För om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte. Alls. Men självklart respekterar jag hans familj och vänner och de miljontals fans som sörjer hans bortgång. Men jag gillar inte hans musik. Jag tyckte inte att han verkade speciellt vettig heller. Så varför ska jag bry mig så mycket om att han nu är död?

Som bloggaren ovan skriver kommer tidningar skriva spaltmeter och TV kommer visa dokumentärer. Det kommer säkert ordnas nån slags hyllningskonsert. Och musikbranschen kommer att mjölka varenda krona ur fansen genom att släppa den en samlingsskivan efter den andra. Ganska patetiskt.

Igår morse läste jag i Metro att det hade släppts flera biljetter till hans tänkta avskedskonserter. Snacka om antiklimax för dem som lyckades få tag i biljetter att dagen efter läsa att han är död.


 Dagens: Slayer

Jag tröttnar aldrig på Slayer. De är så fenomenalt bra! Ett av världens bästa band genom tiderna, alla kategorier. Synd bara att jag upptäckte dem så sent, om jag börjat lyssna på dem tidigare hade jag kanske sett dem live flera gånger vid det här laget. Nu har jag "bara" bevittnat två Slayer-konserter. Och den andra spelning var bland det bästa jag sett/hört på en metalscen.

Slayer har förmodligen flest fans som gör så kallade scarifications av loggan. Titta bara på den här, eller den här.
Jag kommer aldrig göra en scarification. En tatuering däremot, ligger högt upp på tänkbara motiv som jag skulle vilja föreviga nånstans på min kropp.


En gammal bild från 1988 då till och med Kerry King hade hår.

 Lön!

Idag fick jag min lön. Och det var mer än jag hade väntat mig. Det firade jag med att spendera lite av den direkt, genom att lägga en order på Junkyard. Nice. Sen gjorde jag en beställning på en annan sajt också, mer om det sen när jag fått varan.

◊◊◊

Köpte en resväska idag. Behöver den eftersom jag göra en resa i höst.
Det var 20 procent rabatt på den där jag köpte den. Perfekt.



 Det är galet

Jag vill åka till Gröna Lund, för att åka bland annat Insane:



Kanske ska fråga bröderna om nån av de vill åka dit med mig.

 Fel av mig

Igår trodde jag ju att jag skulle missa bandet Aeon på Rockweekend om två veckor. Men jag var bara lite ouppmärksam. Så här står det nämligen under vad som ingår i priset för en Rockweekendtåget-biljett:

Campingarmband så att du kan hälsa på vänner som bor där eller festa med alla sköna besökare

Blev lite lugnare när jag läste det. Det innebär ju att jag inte missar Aeon! Fick också det bekräftat när jag fick svar på mailet jag skickade igår till Rockweekends crew.

◊◊◊

Sitter och lyssnar på Social Distortion här på jobbet. De är bra. Rätt skön punk rock. Idag spelade de på West Coast Riot i Göteborg. Verkligen surt att man missar dem, när de är i Sverige första gången på tio år. Får hoppas att det inte går tio år till innan de återvänder.

◊◊◊

Hoppas min blogg blir veckans blogg här. Min blogg är ju bäst. ;)



 Cargos

Fick förresten hem beställningen från Junkyard.se igår. Byxorna var i lagom storlek.
Linnet var för litet så det måste jag byta.

Köpte ett par så kallade cargobyxor, det var inte en dag för tidigt.
Har velat ha såna hur länge som helst, men det har inte hittat några schyssta,
förutom Carharts, men de är ju svindyra. De som jag köpte nu var på rea. Perfekt.

 





 Dagens bandtröja 25/6

Motörhead



En av mina Motörhead-tröjor. Trycket på framsidan måste väl vara ett av de vanligaste trycken man ser på till exempel en hårdrocksfestival? Snyggt tryck och bra band. Om man anser sig vara ett hårdrocksfan ska man bara ha hört Motörhead, helst sett dem live också. Jag har sett dem två gånger.

Hemsida
MySpace
Encyclopaedia Metallum

 Dagens: Citar av mr Wilde





 Jordgubbar

Vad snabbt det här arbetspasset har gått. Känns som att
jag började för typ tre-fyra timmar sen. Slutar om fem minuter.
Skönt.

◊◊◊

Jag har ätit för lite jordgubbar. Måste köpa ett par liter nån dag.
Det är ju så gott.



 De sista nattpassen

På jobbet igen. Nu har jag bara fem nattpass kvar för den här gången. Får se när/om det blir mer nattarbete. Nästa vecka på torsdag börjar jag jobba dag igen. Känns som att det kommer bli galet jobbigt efter nästan ett halvårs nattarbete. Som tur är jobbar jag bara fyra dagar, sen har jag semester en vecka. Det blir nog bra med en sån mjukstart.

Nu har det varit varmt och skönt sen i lördags. Härligt! Nu känner man verkligen att det faktiskt är sommar och inte... oktober.

◊◊◊

Jag är förbannad. Näst nästa vecka åker ju jag till Rockweekend. En av scenerna kommer de ha i Rockklassikertältet. Och idag upptäckte jag att bara de som köpt campingbiljett har tillträde till Rockklassikertältet! Det värsta är att ett av banden som jag sett fram emot mest spelar i tältet. Menar de att jag nu ska missa dem bara för att jag valde att åka med Rockweekend-tåget?! Jag känner mig lite lurad faktiskt. Skickade ett mail till dem idag, får se vad jag får för svar... om jag får nåt svar.

◊◊◊

I söndags fick jag äntligen upp min micro på en hylla på väggen. Skönt. Nu är det mycket mer plats på bänken den stod på förut, det är bra när man lagar mat till exempel.




 TV-serieholist

Hej, jag heter Kim och jag är TV-serieholist.

Jag älskar TV-serier. Men samtidigt som jag älskar dem, kan jag hata dem. Varför? Därför att när jag ser serier så följer jag dem aldrig på TV, utan jag skaffar hela säsonger på en gång istället. Och då när jag väl börjar se några avsnitt är det kört. Om jag vet att jag har tillgång till nästa avsnitt när jag sett ett, så tänker jag i 99 fall av 100, "Jag ser ett till". Rätt vad det är så har jag sett en hel säsong, och klockan är halv fyra på morgonen. Haha. En serie behöver bara vara helt okej för att jag ska fastna för den. Livsfarligt. Nån mer som har lätt för att fastna för serier?

Här är "några" serier jag följer eller har följt:









Klicka på bilderna för mer info



 Veckans album vecka 26

Slayer - Haunting the chapel

Det här är egentligen inget vanligt fullängdsalbum, utan en EP. Men den är så bra så den får vara med här. Trots att den släpptes redan 1984 och innan klassikern Reign in blood till exempel, så brukar Slayer spela en låt live, nämligen Chemical warfare. Det är ju inte så jättevanligt att band spelar låtar från så gamla EPs. Kolla upp!


Låtlista:

01 - Chemical warfare
02 - Captor of sin
03 - Haunting the chapel
04 - Aggressive perfector














 Designbyte

Nu orkar jag inte vänta längre med att byta till min nya bloggdesign.
Jag gjorde en tillfällig header som får duga tills jag gör en permanent header.

Så... vad tycker ni?


 Lugn midsommar

Då är man hemma igen. Det är alltid lika skönt att komma hem när man varit borta ett par dagar. I fredags åkte jag "hem", jag orkade inte gå på midsommarfesten. Så det var en lugn och skön midsommar med lite god mat.
Igår åkte jag vidare till Eskilstuna och hälsade på Niklas (+ sambo och barn), som jag inte träffat på hur länge som helst. Vi kom fram till att det var i alla fall två och ett halvt år sen sist. Alldeles för länge.

Det är söndag idag, och det bästa är att jag inte ska jobba imorgon, som så många andra, utan jag är ledig till onsdag! Mycket trevligt. Vet inte vad jag ska göra, mer än att jag måste städa lite här i lägenheten innan det blir för stökigt.



 Gud finns nog inte

Läste lite om Humanisternas kampanj Gud finns nog inte på Facebook. Man kunde göra ett test för att se hur religiös man är. Innan en del frågor kunde man läsa lite fakta. Vissa saker var helt sjuka. Två exempel:

I mars 2009 antog FNs råd för mänskliga rättigheter en resolution som fördömer kritik av religionen. Den antogs på initiativ av en grupp muslimska länder. I resolutionen står bland annat: "Förtal av religioner är en allvarllig förolämpning som kan leda till minskad religionsfrihet och religiöst våld."

Officielt har individens rättigheter en stark ställning i Sverige. I praktiken är det ganska vanligt att man i Sverige låter religiösa eller kulturella traditioner styra över enskilda människor. Till exempel accepterar man att flickor förbjuds att delta i viss skolundervisning, och tillåter föräldrar att låta omskära sina söner av religiösa skäl, utan att pojkarna själva får vara med och bestämma.

Seriöst?! Religion kan verkligen vara väldigt skrämmande.




 Dagens bandtröja 18/7

Vicious Art


 


Vicious Art är väldigt bra band. Lite av en så kallad supergrupp, med bland annat metallegenden Jörgen Sandström på bas. Jag har sett dem live en gång och... ja, jag stod och njöt. Det var fantastiskt bra! Jag hoppas att jag får se dem snart igen.

Hemsida
MySpace
Encyclopaedia Metallum

 Junk

Jag hatar webbutiker. Speciellt de som säljer kläder. Om man får för sig att surfa runt på en sån sida så hittar man alltid massa kläder man vill ha. Man får typ hålla emot handen från att gå till Köp-knappen.

Kollade lite på Junkyard i natt på jobbet... och ja, det fanns jättemycket coola kläder där. La i alla fall en order, bilder kommer sen när jag fått hem plaggen, om de passar.







 Dagens: Dum tjuv

Det var en gång en tjuv, som gjorde inbrott på en förskola. Men han var lite klumpig, så när han kom in gick han rakt in i en spegel, den gick i tusen bitar. När han väl plockat på sig det han ville ha blev han lite fikasugen, så han bestämde sig för att blanda till lite saft och äta några kakor innan han rusade därifrån.

Tror ni att jag hittade på den här historian? Näe, otroligt nog är den sann. Läste i dagens Metro:

"När den 46-årige inbrottstjuven begick sina brott var han inte bara törstig och fikasugen. Han skar sig ofta också. I går åtalades 46-åringen för stöld och försök till stöld i nio fall. Mannen erkänner samtliga brott. Mycket annat kunde han heller inte göra, han har spritt DNA och bildbevis på flera ställen i Göteborg. Bland annat gjorde han inbrott i förskolan Plejadgatan i Lundby i juli förra året. Förutom att slå sönder en spegel passade han på att blanda till saft i en tillbringare och äta kakor."

Hahaha... ibland undrar man ju. Vissa är helt enkelt inte skapade till att bli inbrottstjuvar! :D



 Matkoma

Idag åt jag middag runt halv sex. Nu, fyra timmar senare är jag fortfarande mätt. Jag lagade två taco wraps. Två stora... nej, enorma! Det var nog de största wrapsen jag nånsin ätit. Jag tror att jag åt säkert 350 gram köttfärs totalt. Och wrapsen vägde säkert 250 gram styck. Jag blev mätt. Så mätt att jag höll på att spricka. Så mätt att jag nästan fick håll av att bara resa mig köksstolen. Så mätt att när jag satte mig vid datorn nästan inte orkade resa mig igen, på grund av den så kallade matkoman. Men det var sjukt gott. Köttfärs, ruccola, tomat, gurka, paprika, majs, vitlökssalsa och crème fraîche. Mmmm...

◊◊◊

Vad är det för knas med webblogg? Ibland när man sparar eller publicerar ett inlägg så syns den inte på översiktssidan, utan bara i arkivet. Märkligt.
◊◊◊

Jag vill byta till min nya bloggdesign nu. Men jag måste fixa en schysst header först. Designen kan för övrigt vara det snyggaste och enklaste ni sett på mycket länge. Less is more, som man säger på english.

 Dagens: Shining - Låt oss ta allt från varandra

Den här låten är fruktansvärt bra. Introt och huvudriffet är... genialiskt. Uhh!





 Skumt




Det här verkar väldigt skumt tycker jag. Det jag reagerade på är att tjejen säger att hon inte kände nån smärta och somnade. Seriöst?! Hur kan man inte känna smärta i ansiktet? Och somna?!

 Sommar?

Sen igår kväll har det varit lite bättre väder, och idag på dagen var det ganska skönt ute. Kan det vara så att sommaren smyger sig hit? Nää, det är väl för mycket att hoppas på. Men bara det inte är sånt höstväder som det varit så är jag väl nöjd.

Snart är det midsommar, och jag är ledig. Blev bjuden till en fest, men jag vet inte ännu om jag ska gå. Senaste veckan har det känts som att jag har nåt skit i kroppen... och då är man ju inte jättepigg. Får se hur det känns de närmaste dagarna. Om det inte blir fest så åker jag "hem" och slappar och äter (förhoppningsvis) god mat bara.


◊◊◊

Ajvar är gott.
Heinz chilisås är ljuvlig.


 Dagens I-landsproblem, del 8

#1 - Porslinsitsar
Porslinsitsar på toaletter borde inte få existera. När man sätter sig får man nästan en chock av kylan och vill bara resa sig upp. Nej, tacka vet jag plast- eller träsitsar... de blir aldrig kalla!

#2 - Folk som stirrar
Ibland när man sitter på tåget/bussen/annan offentlig plats så hamnar bredvid/framför nån som sitter och stirrar på en. Vissa gånger har jag bara lust att säga "Seriöst! Vill du nåt eller?!". Det är bara jag som får glo på folk, sluta glo på mig.

#3 - Plastpåsar
Ni vet plastpåsarna som finns i frukt och grönt-delen och i ändan av kassorna i butiker? För att kunna stoppa ner nåt i påsarna måste man ju "dela på sidorna". Men vissa påsar är smått omöjliga att dela på, känns som att man kan stå i fem minuter och svära över den förbannade plastpåsen... och så känner man blickarna från folk runtomkring. Aaahhh!

#5 - Smuts
Med jämna mellanrum när man kommer till exempel hem eller till jobbet och går på toaletten, så upptäcker man att man har yoghurt, ketchup eller liknande runt halva munnen. "Har jag gått med den fläcken där hela tiden?!", tänker man... och förstår varför folk tittat konstigt på en i tunnelbanan.

#4 - Snörvel
Det här är nåt som verkligen sätter mitt tålamod på prov, folk som snörvlar en gång var tionde sekund. Helt allvarligt! Är det svårt att snyta sig eller? Det är inte bara fruktansvärt störande, det är äckligt också att lyssna på sånt snörvlande!


Dagens I-landsproblem, del 7
Dagens I-landsproblem, del 6
Dagens I-landsproblem, del 5
Dagens I-landsproblem, del 4
Dagens I-landsproblem, del 3
Dagens I-landsproblem, del 2
Dagens I-landsproblem, del 1

 Veckans album vecka 25

Memory Garden - Mirage

Doom-/powermetalband från Kumla. Finns ju en hel del bra doomband i Sverige, och det här är väl ett av de mindre kända. Men jag tycker att det är rätt bra. De kommer att spela på Rockweekend, ska nog se dem.
Det här albumet finns på Spotify.


Låtlista:

01 - Prologue
02 - A long grey day
03 - Hallowed soil
04 - Shade
05 - Navigate
06 - Revelation
07 - Yearning
08 - River of sludge
09 - My pain
10 - The search










 Dagens: JOKK tranbär

Mycket gott!





 Netbook

Var och köpte en ny bärbar dator idag, eller en Netbook som de här små datorerna kallas för. En Asus Eee PC 1000H blev det, 3490 kronor. Jag ska sälja min gamla bärbara också, så den blir ju "billigare". Den nya är väldigt liten och behändig. Den kommer ju vara väldigt lätt att ta med sig, till skillnad mot min gamla, som började bli lite jobbig att släpa på. Och eftersom jag har en stationär dator hemma så behöver jag inte en laptop med så stor skärm.






 Höst?

Då är man hemma igen, efter några dagar i Malmö. När jag bokade resan såg jag fram emot några sköna sommardagar där nere. Men det blev det ju inte. På långa vägar. Det var väl egentligen bara idag (söndag) som det var rätt behagligt väder. Eller det kanske var det i lördags också? Ähh, jag kommer inte ihåg. Det var inga sköna sommardagar i alla fall. Men det var trevligt ändå.

När jag var med Olle (torsdag-lördag) så gjorde vi inte så mycket, satt mest hemma och slappade och kollade på film och så. Sen när jag var med Samira (lördag-söndag) så var vi (och Erik) ute och åt och på bio, där vi såg Baksmällan. Vi kollade också på en massa avsnitt av How I met your mother. Skön serie, måste fortsätta att kolla på den.

Idag när jag klev av flygplanet i här i Stockholm gick jag nästan och köpte en biljett tillbaka till Malmö... sånt j..vla pissväder! Man skulle kunna tro att det är oktober! Nu får det f..n bli sommar nån j..vla gång.

 Vad hände igår?

The Hangover [Trailer]

Filminfo: Tre män vaknar upp efter en svensexa i Las Vegas och inser att brudgummen är borta. De ger sig ut för att hitta honom.

Kommentar: Rolig film. Bjöd på många roliga scener. Men ändå kände jag efter filmen att jag hade förväntat mig mer. Hmm. Kanske måste se den en gång till?














 Malmö imorgon

Idag blev jag lite sugen på mat så jag grävde lite i frysen... ungefär en timme senare hade jag ätit:

- En chorizo med bröd
- En schnitzel med chilisås, senap och tomater mellan två rågbröd
- En macka med ost, skinka och stekt ägg
- En hel tallrik med buffalo wings

Om jag blev mätt. Ja... ganska lagom. :)

◊◊◊

Såg info om den här boken idag. Och jag bara måste köpa den sen. Älskar såna här rockbiografier. Finns nog minst ett par till som jag borde läsa.

◊◊◊

Imorgon bär det av till Malmö. Första gången jag flyger dit. Första gången överhuvudtaget som jag flyger nån annanstans än till Finland. Ska bli skönt att slippa sitta på ett tåg i 4-5 timmar. :)

Men klockan är snart tolv och jag måste ännu duscha och packa min ryggsäck innan jag lägger mig. Och jag är jättetrött. Bäst att tag i det nu då!




 Satanic #2

Jag ställde mig på vågen på jobbet igår:



Haha... först saldot och nu det här. Ska jag ta det som nåt slags tecken? :D




 Stockholm Noir

Snabba Cash

Bokinfo: JW är Stureplanskillen som säljer kokain på de hetaste inneställena. Han gör vad som helst för att nå dit han vill. Jorge är latinon som kan allt om koks och som går i land med en osannolikt tjusig rymning från Österåkeranstalten. Ingen kan k-branschen bättre än han. Mrado sköter indrivning åt bossen Radovan. Han drömmer om ett bra liv för sig och sin dotter, men det ligger riktigt långt borta.

Kommentar: Mycket bra bok! Gillar verkligen sättet Lapidus skriver på. Det är... coolt. Mycket i den här historian är säkert inspirerat av verkligheten, och det är lite skrämmande faktiskt. Var tvungen att köpa Lapidus andra bok, Aldrig Fucka Upp, direkt när jag hade läst ut den här.










 Veckans album vecka 24

Sister Sin - Switchblade serenade

Det här bandet upptäckte jag när jag såg att de ska spela på Rockweekend om en månad. Så jag lyssnade lite på deras MySpace och tyckte att det var bra. Till min glädje fanns deras album på Spotify... och det är ju skitbra. Riktigt ösig och bra hårdrock, med kvinnlig sång. Man kan höra lite Motörhead i deras musik, och det är aldrig dåligt! :)



Musikvideon till en av de bästa låtarna, On parole.


Låtlista:

01 - Beat the street
02 - Death will greet us
03 - One out of ten
04 - Breaking new ground
05 - On parole
06 - Make my day
07 - Hostile-Violent
08 - Switchblade serenade
09 - Love-Hate
10 - All systems go
11 - Eye to eye









 Dagens bandtröja 10/6

Bury Your Dead



Bury Your Dead är inte ett band som jag lyssnar på speciellt mycket. Men jag såg dem live en gång och då köpte jag den här, för jag tyckte den var så snygg. Skönt material är det också, en av de skönaste bandtröjorna jag har.

MySpace
Wikipedia



 Dagens: 2012 teaser

Har ni sett den här teasern till filmen 2012? Obehaglig!



 Hunger

För en liten stund sen när jag hämtade en patient på Akuten så satt han och åt cheeseburgare och pommes från McDonald's. Och just cheeseburgare och pommes är typ det enda från McD som jag äter frivilligt!

Jag blev hungrig.

Crap.



 Nick Caves mustasch

Är det bara jag som tycker att den ser fejk ut?






 Lista #17

Hittade en lista hos Jesper:

Namn:
Kim var namnet.
Pepp just nu: Känner mig ganska opeppad just nu.
Happening på gång: Ska till Malmö nästa vecka.
Jag älskar: Dig.
Jag hatar: Dig.
Om jag kunde skulle jag: Göra vad jag känner för, hela tiden.
Katter är: Nåt slags djur, tror jag.
Snällast denna vecka: Jag är alltid snällast.
Person som gör mig engagerad: Mmm.
Nån jag stör mig på: De som är störande?
Jag får ont i magen av/när: När det är nåt fel i magen?
Jag är rädd för: Läskiga saker.
Främling jag vill lära känna bättre: Nån kul en.
Bekant jag vill pussa på: Orka.
Jag pratade senast med: Nån patient eller sköterska, tror jag.

Jag läser jämt folks bloggar:
Jämt? Jag läser när det finns nya inlägg, pucko.
Just nu är jag: Hemma.
Just nu är jag inte: På jobbet.
Dömer folk efter utseendet: Gör inte alla det?
Är dödligt kär? Mmm, Call of Duty 4 och jag!
Blir lätt du för stunden förälskad i okända på ex tåg?: Vet inte om jag åkt ex tåg nån gång...
Diggar mest: Nånting brutalt och bra.
Om jag var döende skulle jag: Förmodligen inte må så bra?
Har hemlig passion för: Du skulle bara veta...
Jag blir kåt när: Inte av den här listan i alla fall.
Hälsning till nån babe: Babe? Den modiga lilla grisen?
Är du snäll: Jag skrev ju nyss att jag alltid är snällast. Senil?
Är du fåfäng: Mer än en brat på Stureplan.
Är du blyg: Tihihihiiihihh
Är du piercad: Jag var det en gång i tiden.

Är du bestämd:
Nåt enormt.
Intressen: Är det här nån kontaktannons eller?
Favoritdricka: Läkarsprit.
Vad gör du just nu: Jag tror jag fyller i nån lista, men är inte riktigt säker.
Senaste person du kramade: Person?
Senaste person du ringde: Nån på sjukhuset.
Senaste person som ringde dig: Kollegan.
Hur många speglar finns i det rum du är i: Inte en enda.
Saknar du någon nu: Dig.
Vad köpte du senast: Cheeseburgare och pommes.
När var du i en affär senast: Ungefär ett dygn sen.
Vad har du för framtidsplaner: Åka till jobbet om ett par timmar.
Vad drack du senast: Vatten var det nog.
Har du stadigt sällskap: Ja, Call of Duty 4 och jag!
Vill du ha barn: Nu?

Längtar du till din nästa födelsedag:
Det kan jag inte påstå.
Är du sugen på något nu: Några förslag?
Hur många hål har du i öronen: Jag frågar igen, senil?
Född? Jo, det går rykten om det.
Var bor du? I min lägenhet.
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? Noll.
Hur vill du ha ditt kaffe? Noll.
Använder du hudkräm? Verkligen.
Byter du kanal under reklam, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n? Jag brukar svära lite.
Vad jobbar du med? Patienttransportör.
Vad läste du för språk i skolan? Svenska, engelska, tyska.
Har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut? Inte än.
Äger du en diskmaskin eller diskar du för hand? Jag diskar med diskborste.
Är du miljövänlig? Det händer.
Källsorterar du? Det händer.

Var brukar du handla dina kläder?
I nån klädbutik.
Tycker du att du är snygg? Snyggast i stan!
Micro-pop eller poppa själv? Jag har en micro, så gissa?
Fredrik Lindström, Henrik Schyffert eller Kristian Luuk? Schyffert.
Vad ska man göra i en dusch? Seriöst, vem gjorde den här listan?!
Är du bra på att laga mat? Jag har mina stunder.
Har du några fobier? Jag HATAR ormar.
Har du några tvångstankar? Jag har inga tvångstankar!
Tycker du att du har fin dialekt? Det får du väl fråga nån annan.
Hångel? Sex?
Hur märks det på dig att du är öppensinnad? Det märks inte.
Hur märker man av din charm? Det undrar jag också!
Var du med i barnens trafikklubb när du var liten? Det lät tråkigt.
Vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna? Jag har inte sett alla.
Brukar du baka? Det har jag gjort nån gång.

Röstade du i det senaste valet?
Nää.
Är du nöjd med ditt liv som det är nu? Otroligt.
Är du mytoman? Jag ljuger aldrig.
När åt du senast: Snart två timmar sen.
Vilken låt lyssnade du senast på: Envy the dead av Maim.
Har du sovit i din egen säng inatt: Jag tror det.
Har någon annan sovit i din säng inatt: Inte vad jag kommer ihåg.
Vad tycker du är fint? Du är så fin.
Vad tycker du är äckligt? Fyf..n vad äcklig du är!
Vem fick du senast SMS från: Måste jag kolla det?
Har du pengar på mobilen: Näe, men mobilen ligger på en DVD-film.
Dödshjälp? Nej, tack. Men jag återkommer om det  behövs.
Har du hög moral? M-o-r... näe, jag förstår inte.
Vilken kändis skulle du vara för en dag? Ryan Reynolds. Nu blev du nyfiken, va?!
Favoritfärg? Svart är det nya svarta.

Vad är det mest galna du har gjort i ditt liv this far?
Den här listan, tror jag.
Slutord? Drygaste listan nånsin!

 Flummigt

Intressant lapp jag såg imorse på Slussen. Eeh...






 Slut!

Kom hem för typ en halvtimme sen. Helt slut efter innebandyn... men så blir det när det går så lång tid mellan gångerna. Och det gör det bara för att jag jobbar natt, det blir bättre sen när jag jobbar dag igen.
Har faktiskt blivit väldigt sugen på att börja spela innebandy "på riktigt", i klubb alltså. Har en kollega som spelar i ett division 6-lag, ska nog provträna med dem sen. Får se om de vill ha mig. Haha.

◊◊◊

Idag när jag åkte "hem" så hann jag lyssna på två och ett halvt album på iPoden. Haha, två och ett halvt! Tar ungefär en och en halvtimme att åka kommunalt. Man åker från ena sidan av stan till andra, tvärs igenom Stockholm, typ. Jag tycker att de borde förstå varför jag inte åker dit så ofta. :)




 Mycket skjutande



Igår spelade nästan bara Call of Duty 4 online hela dagen. Det är så sjukt beroendeframkallande, och roligt så klart. Trots att det går lite sämre så tänker man, "Äsch, jag spelar en till match, det går bättre nu". Haha. Men, jag tycker inte att jag behöver ha så dåligt samvete över att bara ha suttit inne och spelat, vädret var ju ändå jättetrist. Då orkar man ju inte gå ut.

Ikväll är det innebandy, det är några veckor sen sist. Och det är i närheten av där jag bodde innan, så jag kan lika gärna åka "hem" en sväng innan. Men jag måste nog spela lite innan jag åker. Tror jag.

 Dagens bandtröja 4/6

Dimmu Borgir


Senaste albumomslaget fram. Turnéschemat och nåt annat bak

Det här är en av de få t-shirts jag aldrig använder längre, och den enda, tror jag, som jag verkligen ångrar att jag köpte. Jag gjorde misstaget att köpa den innan spelningen när jag aldrig hade sett dem förut. Och jag tyckte de var dåliga. Andra gången jag såg dem var de lika dåliga. Jag vet inte om jag vill ge dem fler chanser, de ska spela på Rockweekend, får se om jag ser dem där...

Hemsida
MySpace
Encyclopaedia Metallum

 Veckans album vecka 23

Aeon - Bleeding the false

Det är brutalt. Det är bra sväng. Det är provocerande texter. Det är helt enkelt underbart! Aeon är ett av Sveriges bästa death metal-band. De ska spela på Rockweekend om ungefär en månad, jag ser mycket fram emot att äntligen få se dem live.


Låtlista:

01 - Cenobites
02 - Soulburner
03 - Morbid desire to burn
04 - Biblewhore
05 - Forever nailed
06 - Satanic victory
07- Enchanter
08 - Bleeding the false
09 - Doorknocker
10 - Bow your head
11 - I hate your existence
12 - God gives head in heaven
13 - Hell unleashed






 Kul väder



Jag hoppades att det fina vädret skulle hålla i sig nu när jag är ledig.
Men nu ser det ut så här... och regnar. Orkar man gå ut nu eller? Näe.
Jag som behöver handla...




 Hej då Allt om Film

Läste igår i min senaste Allt om Film att de ska byta namn, igen!
Det är andra gången nu, innan hette de ju Stardust.
Varför ska man byta namn hela tiden?

◊◊◊

Nya Close-Up kom igår. Vad tidigt. Så här tidigt i månaden brukar den väl inte komma?
Trevligt dock.





 Det här är en rubrik

Igår var vi (jag, bröder, mamma, styvpappa) här och åt. Anledningen till det var så klart mors dag... men också att min yngsta bror fyller år, idag. 15 bast blir han. Shit. Jag känner mig gammal när jag tänker på hur gammal han blivit.
Maten var helt okej, åt grillad laxfilé med färskpotatissallad. Hade varit godare med nygrillad lax, men det var gott med kall också.

Idag var jag och 15-åringen på en förhandsvisning av den kommande filmen The Proposal (betyg kan ni se lite längre ner). Det var ju passande att det var just idag, så fick han en liten födelsedagspresent till, utöver DVD-boxen jag köpte. Första säsongen av Two and a half men blev det. Jag tycker för övrigt att min bror är så sjukt lik Jake, inte till utseendet, men till sättet. Kroppsspråket och så.

Är ledig nu fram till fredag. På onsdag ska jag kanske gå och se nya Terminator med en kollega, men utöver det har jag inget särskilt planerat. Får se vad som händer. Jag måste dock försöka boka tid med nån som kan komma hit och montera ett polislås på min ytterdörr, har tänkt göra det sen jag flyttade in. Det är ju bara fyra månader sen...


 Dagens: LED

Såg en LED-TV idag på Elgiganten. Där kan man snacka om platt-TV! Min 37" som jag har är säkert dubbelt så tjock som den här, som är 55". Framtidens TV-apparater kommer ju inte vara tjockare än så här. Nice!

Kolla själva:






 Här kommer bruden...

The Proposal [Trailer]

Filminfo: Sandra Bullock är den krävande chefen som måste deporteras tillbaka till sitt hemland Kanada. För att slippa det måste hon gifta sig, med sin assistent...

Kommentar: En ganska okej romantisk komedi. Den tillför väl inget nytt i genren, men rätt underhållande ändå.















RSS 2.0