Mycket

Många saker att se fram emot den här veckan:

Idag (tisdag): Hockey, Djurgården - Brynäs.
Onsdag: Konsert, Eastpak Antidote Tour
Lördag: Först hockey, Djurgården - Mora. Sen tacobåt på kvällen. Det lär ju bli sjukt gott.
Söndag: Konsert igen, Dimmu Borgir / Amon Amarth / Engel.

Ringde till Zoovillage idag. Jag köpte ju en jacka därifrån för ett tag sen som var för stor. Så jag skickade tillbaka den för att få en i en mindre storlek. Det gjorde jag för tre veckor sen... och har inte sett röken av en jacka ännu.
Samtalet:

- Hej, jag skickade en jacka till er som jag ville byta för tre veckor sen. Men har inte fått nån ännu.
- Okej, vad har du för kundnummer?
- Det är ******
- Ja, vi har reserverat en jacka åt dig, men vi har inte fått nån retur från dig...
- Inte?
- Eller, jo. Det har vi visst. Den kom... idag.
- Idag? Det tog lång tid...
- Ja, det kan vara så med postgången. Men vi skickar jackan i slutet av veckan.

Ska det ta tre veckor för Posten att leverera ett paket? Det är väl lite överdrivet...
Tur att paketet inte hade försvunnit (eller nåt) i alla fall, som jag trodde först.

 Dagens bild - 27/10


Nån som vill smaka? Jag är lite tveksam...

 Bra filmkväll

BrooklynRules Brooklyn Rules

Filminfo: Spelplatsen är Brooklyn 1985. Tre vänner växer upp tillsamamns och kämpar sedan genom livets påfrestningar i skuggan av maffians våld och krav på lojalitet.

Kommentar: Jag älskar (bra) maffiafilmer. Kan väl inte påstå att det här var en typisk maffiafilm, mer en film om stark vänskap, typ. Men jag gillade filmen, tycker att alla huvudrollsinnehavare gjorde en hyfsad skådespelarinsats.


4Pusselbitar





BigNothingBig Nothing

Filminfo: En frustrerad arbetslös lärare går ihop med en bluffmakare och dennes flickvän i en utpressningsplan.

Kommentar: Den här hade jag inga förväntningar på alls... och oj, vad positivt överraskad jag blev. Den var ju skitbra! Skrattade så jag fick ont i magen några gånger. Simon Pegg är ju helt underbar i sin roll och David Schwimmer är inte dålig han heller. Rekommenderas!


4Pusselbitar





 Gäsp...

GhostRider Ghost Rider

Filminfo: Johnny Blaze, en motorcykelstuntman, tvingas sälja sin själ till djävulen för att rädda sin far. Men priset Blaze får betala är att han om nätterna förvandlas till en glödande demon som tar ut all sin hämnd och ilska på skurkar.

Kommentar: Jag har alltid gillat filmer som är baserade på serietidningar... och har typ sett alla som har kommit de senaste åren. Därför ville jag så klart se den här också. Men vad besviken jag blev, den var rent ut sagt usel, vilken smörja! Dialogen var ju skrattretande... och till och med Nicholas Cage var dålig. Rekommenderas inte!

1Pusselbit





 Zoovillage

Igår hämtade jag mitt paket från Zoovillage som låg på Posten. Paketet innehöll en jacka och en t-shirt. Jackan var tyvärr lite för stor så jag ska försöka byta den till en storlek mindre. T-shirten var dock i ganska lagom storlek och riktigt skön var den.
Zoovillage har för övrigt alldeles för mycket snygga kläder! Dessutom är det ganska dyrt att handla därifrån, så man kan inte köpa så mycket på en gång. Men jag kommer alldeles säkert att köpa kläder där flera gånger.


T-shirten:










(Klicka för större bild)

 S-märken

För ett par veckor sen när jag var och handlade med mamma på City Gross så hittade jag S-märken, såna stora lådor som de brukar ha i kiosker etc. Har nog aldrig sett såna i "vanliga" affärer så jag var tvungen att köpa en, tog en med "extra sura". Lite över 100 kronor för cirka 200 stycken. Snacka om att de är beroendeframkallande. Jag kommer ihåg när jag var mindre och hade köpt lördagsgodis i den lokala kiosken och alltid sparade mina S-märken till sist, bara för att de var så goda. Nu när man har en hel låda med bara såna behöver man ju inte spara, så det är ganska svårt att sluta att proppa i sig. :D

SMärken

 Dåre!

Såg ett klipp på en tackling från en träningsmatch i Nordamerika mellan Philadelphia Flyers och Ottawa Senators. Det är Flyers rookie Steve Downie som tacklar Senators Dean McAmmond. Och den där tacklingen... fyf..n! Fullkomligt livsfarlig! McAmmond blev medsvetslös och fick en hjärnskakning. Vet inte om han har återhämtat sig nu, men man kan ju hoppas.

Jag har absolut inget emot tacklingar, men då ska det vara schyssta och rena tacklingar, inte såna där överfall! J..vla dåre, säger jag bara.


 Veckans album vecka 40

Den här veckan blir det ett album av en av 70-talets bästa rockband, Thin Lizzy. Albumet heter Jailbreak, är från 1976 och innehåller guldkorn som Jailbreak, The boys are back in town och Cowboy song. Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på det här albumet nu, men jag har inte tröttnat på det ett dugg. Älskar den "softa" musiken och Phil Lynotts stämma. Gillar man rock ska man ha hört nåt av Thin Lizzy, exempelvis det här albumet.


THJailbreakLåtlista:

01 - Jailbreak
02 - Angel from the coast
03 - Running back
04 - Romeo and the lonely girl
05 - Warriors
06 - The boys are back in town
07 - Fight or fall
08 - Cowboy song
09 - Emerald








 Tisdagstema vecka 40

Tema: Ljud

Veckans tema kan bli en rolig utmaning tror jag. Temat är nämligen ljud. Så gnugga geniknölarna och fotografera ljud på det bästa sätt ni kan.

Högtalare
Här är mitt bidrag till veckans Tisdagstema. En bild på en av mina högtalare helt enkelt.
Det är Guns N' Roses album Appetite for destruction som är på, hör ni inte det? ;)

RSS 2.0