Nytatuerad!

Igår var jag äntligen hos tatueraren igen. Samma kille (Fredrik Schultzberg), men annan studio. Den här gången blev det en lieman, antagligen en början på en helarmstatuering. Jag tycker att det gick väldigt snabbt, ungefär tre och en halvtimme tog det, inklusive en kort paus. Mycket bra pris också, jag fick ge 2000 för den...

Den är inte helt klar ännu (ska snyggas till med lite detaljer och så), men jag är redan jättenöjd.
Försökte få till ett bra foto, men det var inte helt lätt att göra det på egen hand, bilden nedan är den som jag tycker blev bäst. Man ser det mesta, men det är helt klart bäst att se den i verkligheten.





 Dagens: Satyr

Här är ett foto som jag tog i torsdags på konserten. Blev väldigt nöjd med den.
Funderar på att förstora det och rama in det, för att sen hänga upp på väggen.







 Rädda världen...

Get Smart [Trailer]

Filminfo: Det finns många hemliga superagenter, men bara en som är Smart. Maxwell Smart, en nybörjaragent som alltsom oftast är ute på både hal is och djupt vatten, och alltid hittar en halsbrytande lösning. I filmen ställs han mot den ondskefulla organisationen KAOS och dess lömska kärnvapenplaner. Vid hans sida står den suveräna Agent 99.

Kommentar: Ganska rolig actionkomedi. Steve Carell är ju sällan tråkig och det bevisar han i en del riktigt roliga scener. Gillar man Steve Carell så gillar man den här. Den får en stark trea.









 Helg i Malmö

I torsdags morse tog jag tåget ner till Malmö. Anledningen till att jag åkte ner just den här helgen var konsert. Bandet (Satyricon) som spelade där i torsdags spelar i Stockholm imorgon, men då jobbar jag. Jag ville verkligen se dem så jag tänkte att jag lika gärna kan åka till Malmö eftersom jag är ledig. Sen kunde jag ju passa på att hälsa på Samira och Olle samtidigt. Alltid trevligt.

Konserten då, jo... det var väldigt bra! Det var nog det bästa jag sett sen Slayer i november. Jag visste ju att de skulle vara bra eftersom jag sett dem en gång innan, men ändå tänkte jag "J..vlar, vad bra det är!". Blev inte det minsta besviken.

Resten av helgen var rätt lugn. Samira satt ändå bara och spelade World of Warcraft hela tiden. ;)
Lördagen var förresten inte jättelugn. Då var jag hos Olle och hjälpte till att bära in (det stora) flyttlasset med hans tjejs alla grejer. Det är ganska ansträngande att gå tre trappor upp och ner... var helt slut efter. Har fortfarande lite värk i armarna. Bevisar väl egentligen bara hur sjukt otränad jag är. Måste ta tag i det nu... suck...

Men... en bra helg! Ikväll börjar jag jobba igen.

 Skitdygn

Det förra dygnet var riktigt p..ssigt. Det började igår morse när jag var på väg hem från jobbet. Halvvägs hem upptäcker jag att jag har glömt min mobil på jobbet. Det som gjorde det ännu värre var att jag inte kom ihåg om jag hade glömt den i skåpet, eller på bänken utanför skåpet. Jag hoppades ju på det första, men jag var verkligen inte säker. Jag åkte ändå hem, för jag orkade verkligen inte åka tillbaka.
Väl hemma loggar jag in på Facebook och skriver till en av kollegorna som bytte av mig och skickar ett SMS via internet till den andra. Efter det går jag och lägger mig med hopp om att det ska fixa sig. Ganska otroligt att jag lyckades somna med tanke på hur orolig/nervös jag var.

När jag sen ligger och sover vaknar jag plötsligt av att grannen sjunger inne hos sig. Och då menar jag sjunger högt! Kändes nästan som att han stod precis bredvid mig. Att jag blev irriterad är en underdrift. Till slut tystnade han dock och jag fick sova vidare.

Efter att jag stigit upp ett par timmar senare loggar jag in på Facebook igen... och ser att jag inte har fått nåt svar från kollegan. Men samtidigt ser jag att en annan kollega är online på MSN, så jag ber henne ringa till de andra kollegorna och fråga om de hittat nån mobil. Det hade de inte. Då tänkte jag att jag kanske ändå glömde den i skåpet. Men jag var fortfarande väldigt osäker på det. Till slut bestämde jag mig för att åka till jobbet och kolla, mina nerver skulle inte ha orkat med att vänta till kvällen då jag ändå skulle dit.
En knapp timme fylld av oro senare kommer jag till jobbet... bara för att upptäcka att mobilen inte ligger i skåpet. Ilska. Då visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Ingen av de andra kollegorna som börjat senare hade sett nån mobil i omklädningsrummet heller. Men jag blir tipsad om att fråga transportkillen om han sett mobilen. När jag sitter och väntar på att få syn på honom börjar jag redan tänka på var jag ska hitta en likadan mobil. Jag hade nästan inget hopp kvar när jag äntligen ser transportkillen komma med trucken. Så jag går och frågar honom. Då nickar han bara och stoppar handen i jackfickan och tar fram min mobil. Att jag blev lättad är en grov underfrift. Ibland har man verkligen tur.
All stress för en mobil? Tragiskt egentligen... i och för sig var det väl mest SIM- och minneskortet som jag inte ville bli av med. Men ändå.

Men det dåliga dygnet var inte slut än. Efter en ganska lugn början på arbetspasset blev det helt plötsligt jättemycket att göra, kändes som att allt kom på en gång. Och det var massa jobb som tar lång tid. Avlidna patienter, transport från avdelningar som ligger långt från röntgen, transporter från beroendeakuten och f..n och hans moster. Som tur var lugnade det till slut ner sig och de två sista timmarna var jättelugna.

Det här dygnet har börjat bättre i alla fall. Hoppas det fortsätter så. Har bara en natts arbete kvar, sen är jag ledig till måndag.

 Påsk

Då var det påsk. Och jag kunde inte bry mig mindre... eller jo, jag jobbar hela påskhelgen som klassas som storhelg. Det innebär rätt mycket extra pengar, särskilt eftersom jag jobbar natt. Så på det sättet bryr jag mig ju. Spelar ingen roll om jag jobbar eller är ledig nu, jag är ändå ledig fem nätter sen. Mamma bjöd "hem" mig på påskmiddag, men jag vet inte om jag orkar åka dit nu när jag jobbar...

Har varit ledig sen i måndags morse (börjar jobba ikväll alltså), men jag har inte direkt gjort nåt särskilt. Var i stan på bio i tisdags, sen har jag mest degat här hemma. Fixade punkteringen på min cykel, nu behöver jag bara mitt lås som jag glömde ta med mig i flytten, sen kan jag börja cykla till affären till exempel.

Som det kanske har märkts har jag inte haft så mycket att skriva om, det har jag inte nu heller. Ska till Malmö nästa vecka på torsdag, för en konsert. Vet inte ännu hur länge jag stannar. Får se sen...

 Några bra

Gran Torino [Trailer]

Filminfo: En krigsveteran från kriget i Korea, bestämmer sig för att omvända grannpojken efter att denna försökt stjäla hans mest värdefulla egendom, en Ford Gran Torino från 1972.

Kommentar: Med tanke på filmerna som Clintan gjort på senare år så hade jag lite förväntningar på den här, den såg ju rätt bra ut i trailern. Men... den visade sig vara rätt medioker. Han kan mycket bättre.












Fast & Furious [Trailer]

Filminfo: När ett brott för dem tillbaka till Los Angeles återupptar rymlingen Dominic Toretto sin bittra strid mot polisen Brian O’Conner. Men när de tvingas konfrontera en gemensam fiende måste Dominic och Brian försöka lita på varandra för att tillsammans kunna utmanövrera honom.

Kommentar: Det var väl inget nytt i den här fjärde filmen i serien. Fartfylld action med bra underhållningsvärde. Det bästa var väl att karaktärerna från den första filmen var tillbaka.











The Curious Case Of Benjamin Button [Trailer]

Filminfo: Benjamin Button föds som en svag äldre man och åldras baklänges, hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. Den tragikomiska berättelsen om den välbärgade Button sägs ha inspirerats av Mark Twains kommentar om att det är synd att det bästa i livet kommer först och det sämsta sist.

Kommentar: Äntligen har jag sett den här. Mycket bra var den... och lång. Men jag tror nog inte att man kunde ha gjort den kortare. Brad Pitt och Cate Blanchett gör riktigt bra insatser, men det var inget som förvånade mig direkt. Oscarn för bästa make-up gick till den här filmen och jag förstår verkligen varför nu när jag sett den.








Bedtime Stories [Trailer]

Filminfo: Skeeter Bronson liv tar en drastisk vändning när godnattsagorna han berättar för sina syskonbarn blir sanna. Han försöker dra nytta av detta fenomen och genom att få med sina egna ambitioner i den ena otroliga sagan efter den andra. Men barnens oväntade bidrag till sagorna börjar vända upp och ner på Skeeters liv.

Kommentar: Den här var en liten besvikelse faktiskt. Trodde att den skulle vara roligare, men det var mest en typisk barn-/familjefilm. Adam Sandler lockar dock alltid fram en del skratt så den var inte dålig.










The Wackness [Trailer]

Filminfo: New York City, sommaren 1994. Marijuanalangaren Luke Shapiro försöker komma på ett sätt att lösa sina föräldrars ekonomiska kris, minska sin depression och ha sex innan han börjar plugga på college. Han lyckas byta till sig terapitimmar mot marijuana hos psykiatrikern Squires, vars äktenskap befinner sig i kris, samtidigt som han blir huvudlöst kär i Squires styvdotter.

Kommentar: Jag gillar såna här filmer om personer som känner sig misslyckade (undrar varför?), speciellt när de är så pass bra som den här. Ben Kingsley är skitbra som den knäppa psykiatrikern. Josh Peck som spelar Luke är inte dålig han heller. Av nån anledning trodde jag hela tiden att det var Colin Hanks som spelade honom, tills jag såg eftertexterna. Hehe.






Midnight Express

Filminfo: Den sanna historien om Billy Hayes. En naiv, ung amerikan som försökte smuggla ut hasch från Turkiet, och blev dömd till fängelse. Men det är inte vilket fängelse som helst han hamnar i. Genom tortyr och misshandel övertygas han om att det enda sättet att överleva detta är att fly.

Kommentar: Mycket bra film från 70-talet. Det räcker så.












Goodbye Bafana

Filminfo: Baserad på fångvaktaren James Gregorys memoarer om relationen som uppstod mellan honom och Nelson Mandela under hans dryga tjugo år i fängelse. Gregory med sina kunskaper i språket xhosa var satt att spionera på Mandela, men med tiden kom han istället att börja sympatisera med honom.

Kommentar: Bra film. Men jag störde mig på att Dennis Haysbert som är så stor spelar Mandela. Mandela är väl inte så stor?










 Här bor jag

Här kommer (äntligen?) lite foton från min lägenhet.

Hallen



Lägg märke till den otroligt fina lampan i taket där cykeln står.


Köket

 


Mikron ska flyttas. Ska sätta upp en skiva på väggen till vänster om klockan, bakom stolarna.


Toaletten



Det är verkligen grymt skönt att ha egen tvättmaskin!


Vardagsrum / Sovrum

 
 

Väggarna är ju lite toma nu men det ska fixas, bland annat med några filmaffischer. Kanske nån tavla också.
Sen ska gardinerna bytas ut också, de är inte så fina.

Så... vad tycker ni?

RSS 2.0