Kasslerjambalaya

Dagens middag bestod av kasslerjambalaya. Det är väldigt gott och enkelt att tillaga... passar utmärkt för en latmask som mig, haha. Här är receptet (tack för det, Tasty ;)):

Kasslerjambalaya - 4 portioner

Du behöver...

...3 deciliter långkornigt ris
...4 deciliter vatten
...1/2 tesked salt
...500 gram krossade tomater smaksatta med chili
...2 paprikor i olika färger
...1 morot (Egentligen ska det vara nån lök, men det tycker inte jag om.)
...500 gram kassler
...Tabasco

  • Lägg riset i en panna/kastrull och häll över tomatkross, vatten och salt. Låt koka cirka 10 minuter under lock.
  • Skölj, kärna ur och strimla paprikorna. Skala och skär moroten. Strimla kasslern.
  • Blanda ner paprika, morot och kassler i pannan/kastrullen och låt koka ytterligare cirka 10 minuter. Stänk gärna över några droppar tabasco.
  • Servera kasslerjambalayan med mer tabasco för den som så önskar, gräddfilsklick och bröd.
Jambalaya



Postat av: Samira

Ser skitgott ut :D


| http://abassifar.webblogg.se/ |
| 2007-02-28 - 21:03:43 |

Postat av: Punkie

Shit, det såg ju skitgott ut! Måste jag testa nångång, kassler is the shit *hihi*


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2007-02-28 - 22:15:55 |

Postat av: Allie

Det ser riktigt gott ut. Och det ska väl till o med jag kunna reda ut. Värt o testa iaf. =)


| http://liann.blogg.se/ |
| 2007-03-01 - 14:34:51 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -