Nya DVDs

Fick hem ett paket från Discshop idag... paketet innehöll sex DVD-filmer:

CoplandCop Land
Drama från 1997 med Sylvester Stallone, Robert De Niro m.fl.

Filminfo: När en konstapel hålls ansvarig för en våldsam olycka
börjar polischefen Heflin själv undersöka fallet, och han upptäcker
att allt inte är som det först ser ut.

Kommentar: Den här har jag inte sett tidigare och den kostade
bara 39 kronor så jag passade på att köpa den.





TheMatadorThe Matador
Thriller/komedi från 2005 med Pierce Brosnan, Greg Kinnear m.fl.

Filminfo:
En resande säljare och en torped träffas blir vänner.
Ödet får dem båda att ändra sina liv och utföra handlingar de
trodde låg utanför deras natur...

Kommentar: Den här har jag sett och tycker att den är bra. Brosnan
gör en utmärkt prestation som den alkoholiserade torpeden.





OpenWater Open Water
Thriller från 2003 med Blanchard Ryan, Daniel Travis m.fl.

Filminfo:
Baserad på en sann historia om ett gift par som åker
på semester till Bahamas, och sedan blir lämnade i hajrikt vatten
efter att besättningen på dykarbåten åker ifrån dem.

Kommentar: Den här har jag inte sett tidigare men har varit nyfiken på den eftersom att en del säger att den är värdelös och andra säger att den är jättebra. Nu kan jag se den och se vad jag tycker.




LillaSjöjungfrunDen lilla sjöjunfrun
Tecknat från 1989 av Ron Clements och John Musker.

Filminfo:
Den här behöver väl ingen info, de flesta vet
vad det är för film.

Kommentar: Den här har jag säkert sett nån gång.
Anledningen till att jag köper den är för att det är en
av Disney Klassikerna (De med nummer på DVD-fodralet)
och jag samlar på dem.




VilddjurenVilddjuren
Tecknat från 2006 av Steve Williams

Filminfo: Ett lejon från New Yorks zoo hamnar av misstag på
en båt till Afrika. Hans vänner och hans pappa måste nu slå
sina kloka huvuden ihop för att ta honom tillbaka till New York.

Kommentar: Ytterligare en Disney Klassiker till min samling.
Har sett den och tyckte att den var rätt bra, men den påminde
väldigt mycket om Madagascar.
Nu har jag 31 av 46 Disney Klassiker.



ValiantValiant
Tecknat från 2005 av Gary Chapman

Filminfo:
Valiant handlar om den lilla duvan som inte passar in
och som är för liten för att få delta som soldat i andra världskriget.
Men under ett flyganfall i London visar Valiant prov på sitt stora
mod när han räddar livet på sonen till en av höjdarna inom flygvapnet.
Valiant blir antagen till det Kungliga Brittiska flygvapnet (för duvor).

Kommentar:
En film från skaparna av Shrek. Då kan den ju inte vara dålig. Dessutom var den billig.


Alla de här filmerna fick jag för 375 kronor. Rätt bra, tycker jag. Men snart måste jag nog köpa en till DVD-hylla, de två som jag har börjar bli fulla. :D
Hela min DVD-samling kan ni se genom att klicka här, eller på bannern under mina länkar.


Postat av: Dirty

Cop Land är jävligt bra. Enda Stallone filmen som förövrigt är bra.
Open water va en riktig skit film men...
Bra pris för allt.
Tecknat rular.


| http://orwar.wordpress.com/ |
| 2007-06-29 - 13:47:01 |

Postat av: Allie

De va inte illa =)
Open Water tyckte jag var en helt okej film faktiskt, kanske inte en av de bästa men vart inte besviken på den iaf.


| http://blogg.passagen.se/tsjal |
| 2007-06-30 - 09:48:48 |

Postat av: Venschla

Shit vad bra det där med att kunna lägga in vilka filmer man har på discshop, kan även jag göra de? Jag försökte men jag förstod inte hur jag skulle göra (om jag som vanlig Vendela kan göra de?)


| http://venschla.webblogg.se |
| 2008-01-14 - 14:01:43 |

Postat av: Venschla

Aha fett bra, man vill ju ha lite koll på sin samling :P
Hur många har du? Samlar du på alla sorters disneyfilmer eller bara på klassikerna?


| http://venschla.webblogg.se |
| 2008-01-16 - 15:59:22 |

Postat av: Venschla

Ja, jag samlar också på pixar, dom är nästan ännu bättre. Jag har några som jag verkligen vill ha som inte finns längre t.ex. skönheten och odjuret och snövit.


| http://venschla.webblogg.se |
| 2008-01-17 - 15:52:29 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -