Veckans klant!


Rob Dukes / Gary Holt

Det blev ingen bio i fredags. "Jag orkar inte", sa brorsan när jag frågade. Vad är det för sätt...

Igår var jag på Klubben (Fryshuset) och såg Exodus (plus två förband). De var bra, riktigt bra ös var det. Man är lite stel i nacken idag. :D
Av alla band (närmare 70) som jag har sett så har jag aldrig sett nån sångare som ser så aggressiv ut som Exodus sångare (Dukes, han med skägget och tatueringarna) gjorde. Och grejen var att han såg som mest aggressiv ut när han bara stod och stirrade ut i publiken... och så skakade han på huvudet, (i början av spelningen, efter ungefär halva stod han istället kvar och nickade nöjt) vände sig om och gick mot trumsetet. Haha.

Måste berätta historien bakom rubriken också. Igår när jag kom till stan och precis hade gått upp från tunnelbanan kom jag på, "Biljetten... åååååååh!". Jag hade alltså glömt konsertbiljetten hemma. Först tänkte jag, "Det går säkert att köpa biljett i dörren. Jag får väl göra det" för att några sekunder ändra mig till, "Nej, det tänker jag inte göra. Jag ringer till brorsan istället och frågar om han kan åka halva vägen hemifrån så möter jag honom där". Så jag ringde honom och frågade. Som tur var, var han snäll och kunde göra det. Jag kanske skulle ha hunnit ända hem och tillbaka igen, men det hade jag ingen lust med.
Men jag förstår inte hur jag kunde glömma biljetten. Alltid när jag åker iväg för att gå på hockey, nån konsert eller nåt annat man måste ha en biljett till så är det just biljetten jag plockar upp först. Men igår gjorde jag inte det av nån konstig anledning. Jag förstår inte... aja, det lär ju inte hända igen i alla fall. :D

Redan söndag. Snart börjar man jobba dag igen. Shit.


Postat av: Allie

Vilken tur du kunde hämta biljetterna såpass snabbt med hjälp av brorsan. Hade varit en anning retsamt och du inte hunnit eller så.



Den där Dukes ser riktigt läskig ut, han skulle man inte vilja möta en sen kväll... =/ ... =P


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-09-03 - 09:46:08 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -