Dagens I-landsproblem

Alla stör vi oss på en massa småsaker, som vi egentligen inte borde bry oss om. Till och med jag. Därför tänkte jag att: när jag kommit på några stycken, så tar jag och skriver de här på bloggen, så får ni nåt att skratta åt.

#1 - De så kallade tvättlapparna
Ni vet, lapparna som finns i nacken på de flesta tröjor/t-shirts. Visst kan de vara irriterande? Kliar och skaver och har sig så att man håller på att bli tokig ibland. Jag har några t-shirts där det finns ett tryck istället för en lapp. Jättebra! Så borde det vara på alla tröjor.

#2 - Pensionärer som betalar med mynt
Ibland när man har bråttom och måste köpa nåt, så springer man ju bara in i affären, plockar åt sig det man ska ha och springer sen vidare till kassan och ska betala... tror man, för där står Greta, 72, som ska betala 37,50 i mynt först. Och det går inte snabbt när hon plockar mynten ur sin överfulla plånbok... och räknar högt. När turen väl har kommit till en själv står man och halvsover, lutandes mot rullbandet.

#3 - Missa tunnelbanan
Man kommer in på stationen, tittar på skylten som det står Kungsträdgården 1 min på. Man börjar springa, snubblar sig igenom spärren och ramlar nästan i den 300 meter långa rulltrappan, bara för att se tåget lämna plattformen. Och det är inte slut här! Man väntar spänt på att få se på "informationstavlan" hur långt det är tills nästa tåg kommer. När det sen står 8 min... vill man inte bara sparka sönder nån stackars sopkorg?

#4 - Harklande personer på buss/tåg
Hur störande är det inte med folk som sitter och harklar sig eller hostar (väldigt) lätt en gång varannan minut? Jisses, ibland har jag bara lust att skrika, "Hosta ordentligt för f..n!". Hur svårt är det egentligen?

#5 - Gratistidningsutdelare
Alla dessa tidningsutdelare vid tunnelbanestationer... eftersom det finns tre stycken gratistidningar i Stockholm och det ibland står två personer för varje tidning och delar ut, så innebär det att de nästan blockerar ingångarna! "Delar ut" förresten. Jag skulle vilja påstå att de försöker tvinga folk att ta en tidning. Om jag vill ha en tidning så visar jag det, man behöver inte trycka upp den i ansiktet på mig...



Postat av: Josephine

hahahaa...bra poänger..ack så jobbigt vi har, här i I-landet:)


| http://mumintroll84.blogg.se |
| 2008-03-27 - 16:34:27 |

Postat av: Wivvi

Ja vissa saker kan va jobbigt! Hihihi
Kram W


| http://wivecasblogg.blogg.se |
| 2008-03-27 - 17:36:29 |

Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Haklande personer punkt är skitjobbigt, särskilt på fik (Finns det äckligare saker än gubbharklingar?) :D Och såna som snyter sig i TYGNÄSDUKAR och stoppar ner i fickan igen. *uäck*


| http://extremepunkie.blogg.se |
| 2008-03-27 - 18:04:21 |

Postat av: Samira - Tråkbloggen

I'm with Punkie!!! FY FAN!!!


| http://samira.webblogg.se |
| 2008-03-27 - 18:24:15 |

Postat av: Niklas

Mycket roligt, indeed.

Två synpunkter dock:
Vi börjar med punkt 5. Tre gratistidningar? Vad har tillkommit sedan jag flyttade från storstan? Metro, City och...?

Och så punkt 3:
STOCKHOLMARE! Åtta minuter, so what? Jag har nog aldrig sprungit till en t-bana och för att jag ska göra det så ska det t.ex. vara sista för kvällen eller något liknande. Åtta minuter är väl ingenting... Chilla, min vän. Masen i mig kommer aldrig att fatta stressen i t-banan.


| http://sjokan.blogg.se |
| 2008-03-27 - 22:23:40 |

Postat av: Allie

O Ja, det är såå sant.Hahaha...
#4 är nog värst speciellt när de har såndär riktig slem hosta o de bara hostar & hostar.... Å Fy F*n. =/


| http://whirlygirl.blogg.se |
| 2008-03-28 - 09:32:44 |

Postat av: Jacob

fyfaan va bra punkter haha! appropå 4:an; Jag hatar trånga morgonbussar, när det är så trångt att man inte ens når stången att hålla i, och alla i bussen har en mer eller mindre allvarlig förkylning, när det liksom stinker sjukdom och snuva i hela bussen..xP

Fy faaan!! ^^


| http://greyshades.blogg.se/ |
| 2008-11-26 - 19:51:06 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -