Dagens I-landsproblem, del 2

Här kommer andra delen i min inläggsserie om dagens i-landsproblem.

#1 - Blöta handtag
Ibland måste man ju besöka en offentlig toalett. Efter att man uträttat sina behov och sen ska gå ut, tar i dörrhandtaget och öppnar dörren, känner man att handen blir blöt. Med största sannolikhet är det ju bara vatten, men man kan inte låta bli att tänka, "Uuh... vad var det?".

#2 - Tomt batteri
När man sluter jobba för dagen och ska åka hem tänker man, "Nu ska det bli skönt med lite musik". Man tar upp mp3-spelaren, tar på sig hörlurarna och sätter igång musik... tänker, "Aah...". Fem sekunder senare lägger spelaren av. Batteriet är tomt. Då tänker man bara, "Näääeee..."

#3 - Väckning
Man ligger och sover. Plötsligt vaknar man till lite... vänder på sig, och precis när man slappnar av, så sätter klockradion igång och det är dags att kliva upp. Jag vet inte hur många gånger det har hänt mig, men jag blir lika irriterad varje gång.

#4 - Tvungen att gå tillbaka
Det här händer väl bara dem som bor i hus med två våningar.
Man är på övervåningen och tänker, "Snart måste jag gå ner och göra det där..." "...och så ska jag ta med mig det där." Så går man på toaletten innan man går ner. När man sen kommer ner för trappan kommer man på, "Visst ja! Jag skulle ju ta med mig det där ner. Ååh...", och så får man gå upp igen hämta skiten!

#5 - Nysattacker
Att nysa bland folk. Det kan ju vara fruktansvärt! Till exempel om jag står i hissen på jobbet med några andra personer, eller en patient... plötsligt känner jag hur det börjar klia lite lätt i näsan. "Neeej...", tänker jag då. För jag vet att om jag nyser en gång, så kan det sen bli fem gånger efter varandra.


Missade du första delen? Ingen fara, klicka bara här.


Postat av: Josefin

haha, vad jag känner igen mig!


| http://joschie.blogg.se |
| 2008-04-10 - 22:12:18 |

Postat av: Jacob

hehe faan vilket klockrent inlägg! Den värsta är lugnt 2:an, eftersom jag slutar plugget kl 21.00 (och jag missar alltid sista bussen hem och måste gå så jäkla långt) och precis när man sätter på en bra låt på mp3:n dör fanskapet..Då vill jag bara slänga mig framför första bil som kör förbi xO



4:an och 5:an är också jäkligt störande ^^


| http://greyshades.blogg.se/ |
| 2008-11-26 - 19:20:36 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -