Dagens I-landsproblem, del 3

#1 - Filmintron
Snacka om att jag blir frustrerad ibland när jag börjar se en film och det tar typ fem minuter innan filmen börjar. Ni vet, ibland ska de ju "bläddra igenom" en massa namn i början. Allt från regissörer och skådespelare till vem som kokar kaffet på inspelningsplatsen. Varför ska de göra det?! De gör ju ändå samma sak efter filmen... räcker inte det?!
Ja, om man sitter hemma vid DVDn kan man ju spola (som jag ändå inte gör). Men om man är på bio då? Eller om man tittar på en film som visas i nån TV-kanal? Ska man gå och ta en fika och komma tillbaka sen eller?

#2 - Meningslösa kommentar
Det finns ju en del folk (fjortisar mest) som går in på bloggar och skriver såna meningslösa kommentarer, som inte har ett dyft att göra med inlägget. Den enda anledningen till det är att de ska få fler besökare. Ni har säkert redan förstått det nu, men jag stör mig verkligen på såna! Visst, det är kul att få kommentarer. Men såna kommentarer klarar jag mig utan!

#3 - Zappande
Jag stör mig verkligen på folk som försöker slå världsrekord i zappande så fort det blir reklam. Varför? Man återvänder ju ändå till samma kanal sen. Helt onödigt, och irriterande för andra, att sitta och trycka på knapparna som en besatt. Passa på att göra nåt annat istället...

#4 - Folk som låter när de äter
Nåt som kan vara oerhört påfrestande är folk som låter när de äter, trots att de tuggar med stängd mun. Om de skulle tugga med öppen mun skulle man ju kunna säga till personen att stänga munnen. Det kan man ju inte riktigt göra till den som låter fast den tuggar med stängd mun, förmodligen kan inte personen göra nåt åt det. Störande.

#5 - Lite mjölk kvar
Det här händer hemma hos oss med jämna mellanrum. Man går till kylen för att ta sig ett glas mjölk, när man sen tar mjölkpaketet och häller i glaset så upptäcker man att det är ungefär en halv deciliter kvar... Varför lämnar man så lite? Varför?! Jag antar att det är för att man ska slippa skölja mjölkpaketet, men så lat får man ju inte vara.

Missade du de andra delarna?
Del 1
Del 2


Postat av: Allie

Håller med ang. allihopa utom #3, då jag är en av de zappande dårarna. =D Kan bara inte låta bli. =P



#1 är såå otroligt störigt, vissa filmen kan man precis klara av för i det läget man blir som mest irriterad börjar filmen MEN vissa filmer har ju filmintron i säkert 5-10 minuter och till sist vill man bara slita av sig håret. =/ grr...


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2008-08-17 - 20:56:06 |

Postat av: Punkie

Hurra! Jiggy bist tillbaka :D Håller med om alla ilandsproblem, särskilt mjölken! Och så alla "klicka hä o vinn smink" förstås... >:O


| http://extremepunkie.blogg.se/ |
| 2008-08-17 - 21:31:49 |

Postat av: Olle

Haha... Jag Zappar även när det inte är reklam, kan komma på mig själv att zappa och tänka på något annat, med andra ord så tittar jag inte ens på teven! Sjuk man kan vara. Skölja ur mjölken? Why?


| 2008-08-17 - 22:54:40 |

Postat av: Sandra

Håller oxå med i allt utom #3 :P Zappar så fort det är reklam, ok inte alltid men oftast ;P


| http://ontheway.blogg.se/ |
| 2008-08-18 - 09:42:51 |

Postat av: Niklas

Nummer 4 och 5 stör jag mig också som faeeeen på...



1,2,3 är också irriterande men inte lika mycket. Ettan är väl den värsta av de tre men 4 och 5 lirar i en HELT egen division.



Roligt inlägg! :)


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2008-08-24 - 01:30:39 |

Postat av: Sandiza Hotpants

Haha angående filmintron - kolla Bangkok Hilton med Nicole Kidman om du inte redan sett den. Väääärldens längsta intro, dödsirriterande (sen är filmen 3,5 timmar - i den nedkortade dvdversionen.) xD


| http://brunettsandy.blogg.se/ |
| 2009-07-21 - 23:28:33 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -