Dagens I-landsproblem, del 5

#1 - Olika storlek på böcker
Det är väldigt störande med böcker som är olika höga. Det ser ju inte snyggt ut alls i hyllan. Visst kan man kan lösa det genom att bara ställa de i storleksordning. Men! Om det är böcker i en serie, som t.ex. Millennium-trilogin som jag har måste de ju stå i kronologisk ordning, och den sista boken i serien är högre än de två första. Riktigt irriterande.

#2 - För stor matlåda
Det här måste vara ett av de "värsta" problemen hittils. Men visst är det fruktansvärt jobbigt när man har för mycket mat med sig till lunch på jobbet. Man vill ju inte slänga nånting, utan sitter där och trycker i sig allt medan det känns som att man ska spricka.

#3 - Snett skurna limpor
Oj, vad frustrerande det är när nån har skurit en brödskiva helt snett. Speciellt min yngsta bror är duktig på det. Det blir ju helt galet när jag sen ska försöka "räta till det". Hur svårt kan det vara att skära en jämn, fin och lagom tjock skiva?

#4 - Kyla på morgonen
Varje morgon när klockradion går igång och jag måste stiga upp tänker jag först, "Åh, vad jobbigt. Är klockan så mycket redan". Sen tänker jag, "Ååååh, vad jobbigt. Jag kommer frysa när jag stiger upp". Det spelar f..n ingen roll vilken årstid det är, jag fryser så gott som alltid tidigt på morgonen, men det är så klart värst under den kallare perioden på året. Jag hatar att frysa!

#5 - Onödig stress
Stress är en av de sakerna som jag avskyr mest. Och ännu värre blir det om man upptäcker att man har stressat helt i onödan. Jag brukar tänka, "Lugn, bli inte arg", men ändå känns det som att jag vill slå sönder nåt. Haha...

Dagens I-landsproblem, del 4
Dagens I-landsproblem, del 3
Dagens I-landsproblem, del 2
Dagens I-landsproblem, del 1


Postat av: Niklas

Haha, mycket bra lista Kimmie... :)


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2008-12-01 - 22:57:52 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -