Dagens I-landsproblem, del 6

#1 - Ryckningar innan man somnat helt
Det här har väl hänt de flesta och håll med om att det är väldigt irriterande. Man ligger och håller på att somna, jätteskönt, känns som att man är sekunder ifrån sömnen... då rycker man till helt plötsligt och skrämmer nästan ihjäl sig själv! Och så är man klarvaken. Riktigt frustrerande.

#2 - Sedlar åt fel håll
Ibland när man har handlat nåt och får växel i sedlar så kan sedlarna ligga åt olika håll. Det är helt otänkbart att sedlar ska ligga "i oordning" i min plånbok. Lägsta valören överst och högsta valören underst. Sen ska de ligga åt samma håll, framsidan uppåt. Tänk när man får 4-5 sedlar och alla ligger åt olika håll, då får man stå där och ordna till det i fem minuter. Otroligt störande.

#3 - 50 öringar
Att 50 öringarna inte avskaffats ännu är för mig en gåta. Vilken nytta gör de? Ingen alls, de tar bara plats i plånboken. Det värsta är när man får 50 öringar istället för 1-kronor i växel, dubbelt så många mynt!

#4 - Folk som inte kollar vad de sätter sig på, på tåg/buss
När jag har en tom plats bredvid mig på tåget/bussen brukar jag alltid lägga min väska där om jag har med mig den. Ibland kommer det nån dåre och sätter sig nästan på väskan innan jag hinner flytta på den. Varför?! Man kan väl ta det lite lugnt? Tänk om det finns nåt ömtåligt i väskan...

#5 - Saker i fel fickor
Ibland råkar jag lägga saker som jag ska ha med mig i "fel" fickor. Alltså i en ficka jag aldrig brukar lägga just den saken. Till exempel byxfickan istället för jackfickan eller i fickan på tröjan jag sen har under jackan. Jag känner mig verkligen senil sen när inte hittar nåt och tänker, "Var f..n la jag den nu då?!"... och så blir man stressad och missar nästan tåget/bussen man ska med.


Dagens I-landsproblem, del 5
Dagens I-landsproblem, del 4
Dagens I-landsproblem, del 3
Dagens I-landsproblem, del 2
Dagens I-landsproblem, del 1


Postat av: Punkie

Haha, 1:an känner man väl igen, lite känslan av att man håller på att ramla ur sängen liksom :D 4:an säger jag bara Amen my brotha from another motha på :D "hihi"


| 2009-02-17 - 10:21:28 |

Postat av: Allie

Haha... trodde jag var den enda som höll på och "rätta till" sedlarna. Det finns en till...Yes! =P


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-02-17 - 14:04:56 |

Postat av: Niklas

Mmm, 50-öringarna är så jävla överflödiga. Visst, saker kommer bli smyghöjda i pris om halvkronan avskaffas, men det skulle det väl vara värt.



De planerar ju att avskaffa den och göra om tjugan till ett mynt. Sounds good to me. Ett mynt har en livslängd på typ 25 år och en sedel bara ett år (kanske två, minns inte riktigt) tror jag. Något sådant, jag kan ha lite fel.



Punkt 5 relaterar jag också till. Om jag lägger bilnyckeln i "fel" ficka t.ex. så kan jag få kalla kårar och tro att jag tappat bort den när den sedan inte ligger där...


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2009-02-17 - 23:00:52 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -