Dagens I-landsproblem, del 7

#1 - Matrester mellan tänderna
Det här kan verkligen vara jättejobbigt. Om man har ätit till exempel majskolvar eller popcorn kan det kännas som att man har en halv majskolv mellan tänderna eller en näve popcorn bakom eller i tänderna. Blä!

#2 - Oplogade trottoarer
Det här är ju inte så aktuellt nu, men när det på vintrarna har snöat och det har gått några timmar så folk hunnit gå i snön, kan det ju kännas som att man inte kommer nånstans, trots att man försöker gå. Man kan bli helt svettig av det. Haha.

#3 - Förkortningar
Jag stör mig verkligen på när folk skriver förkortningar som egentligen inte existerar, det känns väldigt fjortis. Ett bra exempel är ggr, är det verkligen så jobbigt att skriva gånger?!

#4 - Möten
Man kommer gåendes nånstans och ser att man kommer att möta en annan person snart, "Jag går på den sidan", tänker man. Men sen ser man att den andre personen ska gå på samma sida så man får ändra sig... och sekunden efter det tänker h*n man möter samma sak. Till slut ser det ut som att man är mitt i ett slalomlopp, typ, innan man gått förbi varandra.

#5 - Rulltrappor
Ibland när man kommer till en rulltrappa och ska ner/upp så upptäcker man att den står still. Man testar om den bredvid fungerar, vilket den så klart inte gör... så då får man gå. Och det är ju inte som i en vanlig trappa, rulltrappstegen är högre. Jätteroligt när det är en rulltrappa som är typ 100 meter lång...

Dagens I-landsproblem, del 6
Dagens I-landsproblem, del 5

Dagens I-landsproblem, del 4
Dagens I-landsproblem, del 3
Dagens I-landsproblem, del 2
Dagens I-landsproblem, del 1


Postat av: Martina

Haha, I-landsproblem har jag massor. Varje dag:) fast det kan ju vara skönt i och för sig att man inte har större bekymmer än så=)


| http://missisnorth.blogg.se/ |
| 2009-05-31 - 22:44:06 |

Postat av: Jesper

Haha Håller med dig på alla punkter :P


| http://jesperninezero.webblogg.se/ |
| 2009-05-31 - 23:00:34 |

Postat av: Samira

Fast ggr är en legitim förkortning till skillnad från iofs, el, lr, iaf, wft, ftw osv. =) Förstår inte hur man kan störa sig på förkortningar. De är superbra till sms. Orka skriva mycket när man kan skriva mkt. =)


| http://samira.nu |
| 2009-06-01 - 13:42:51 |

Postat av: JENNIE

Haha härliga ilandsproblem! :P Jag försöker undvika förkortningar så mycket det går, det känns lite fjortis och omoget. Sen om man väl börjar använda det så tror jag det är svårt att sluta :P


| http://jenniesplace.blogg.se/ |
| 2009-06-01 - 18:22:02 |

Postat av: Niklas

Haha, fyran är ju bara rolig. Jag garvar allra oftast när det inträffar.


| http://sjokan.blogg.se/ |
| 2009-06-01 - 18:50:14 |

Postat av: Allie

haha... men förkortningar är ju så behändiga. =P

Det där med möten är så störigt verkligen. Speciellt om man kommer på cykel.


| http://whirlygirl.blogg.se/ |
| 2009-06-01 - 20:02:05 |

Postat av: Olle

Jag skriver "ggr", det har jag gjort hela mitt liv. Alltså innan Internet blev som det är idag med det sociala. Så no way att det är fjortis... jag skrev så när jag var fjortis... FÖR FEMTON ÅR SEN! Och då med en penna. :P


| 2009-06-05 - 01:32:36 |

Kommentera här

Kära fjortisar!

Bespara mig era "Hej! Hur mår du idag? Kolla gärna min blogg på..."-kommentarer!

Allt annat är välkommet. :)


Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas ej):

Din hemsida/blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0
Jigsaw -